Gå til innhold
Arkivverket

Nøtterøy i Vestfold, MINI I 2, side 6 mangler?

Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter fødselen til en Bent Evensen som skal være døpt 9. Juli 1740 på Nøtterøy i Vestfold fylke. Det kan se ut som denne personen, hvis datoen er riktig, bør være på side 6. Men side 6 finner jeg ikke. Navigasjonsknappene hopper direkte fra side 5 til side 7. Og skrive 6 inn i sidefeltet fungerer heller ikke (da havner jeg på side 3 istedet). Her er lenke til side 7 i den aktuelle kirkeboken:

Vestfold fylke, Nøtterøy, Ministerialbok nr. I 2 (1738-1790), Fødte og døpte 1740, side 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter fødselen til en Bent Evensen som skal være døpt 9. Juli 1740 på Nøtterøy i Vestfold fylke. Det kan se ut som denne personen, hvis datoen er riktig, bør være på side 6. Men side 6 finner jeg ikke. Navigasjonsknappene hopper direkte fra side 5 til side 7. Og skrive 6 inn i sidefeltet fungerer heller ikke (da havner jeg på side 3 istedet). Her er lenke til side 7 i den aktuelle kirkeboken:

Vestfold fylke, Nøtterøy, Ministerialbok nr. I 2 (1738-1790), Fødte og døpte 1740, side 7.

Ja, fol. 5b-6a mangler på mikrofilmen og dermed også hos oss. Vi har notert oss denne mangelen, men for å legge til nye bilder uten å endre de permanente sidelenkene, må vi bygge om litt i indekseringstabellene og få på plass et nytt visningsprogram for skanna kirkebøker. Det er en målsetting å komme i gang med det til høsten (etter at Digitalarkivet er ferdig).

For spesielt interesserte: Når du skriver inn 6 i sidefeltet, og ingen bilder er indeksert med sidetall 6, vil du bli sendt til det sjette bildet. I dette tilfellet viser det sjette bildet side 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Kristian! :)

Grunnen til at jeg spurte om sidetallet er at det for en tid tilbake var noe kluss med nettopp dette. Jeg trodde kanskje at det var en liten feil som hang igjen, men da er det altså mål og mening i at side 3 kommer opp! Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.