Gå til innhold
Arkivverket

Familien etter Karl Johan Ingebrigtsen, som døde 27. auguast 1959

Oskar Karlsen
 Del

Recommended Posts

På digitalarkivets liste "Døde i Bergen 1912 - 1972" finner jeg Karl Johan Ingebrigtsen som døde 27. august 1959. (Lp.nr. 275).

Var denne Karl Johan født 5. august 1878.

Hvis det er samme person så skal han ha to ekteskap, og det første med Karoline Jonsdatter.

Hans andre ekteskap og familie vet jeg beklageligvis meget lite om, men jeg har meget stor interesse av dette forholdet.

Jeg håper derfor det finnes tilgjengelige opplysninger om hans annet ekteskap og familieliv.

Med hilsen

Oskar Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var fiskehandler og født i Askøy 5. august 1878. Han var gift med Karoline, bosatt Florvåg, men de var "flyttet fra hverandre for ca. 40 år siden".

Han etterlot seg barna:

Borghild Ramsøy

Jenny Hauge

Karoline

Johan Karlsen

Håkon Karlsen

Ingolf Karlsen

Han hadde dessuten barn fra samboerskap:

Birgit Kristine Vatne

Olga Aas Olsen

Klara Ingebrigtsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yngve Nedrebø

Jeg takker for bekreftende svar.

Min far (Ingolf) var meget sta og nektet å snakke om faren og hans annet familieforhold.

Og dette har jeg akseptert, men nå ville jeg vite litt mer om han og familien.

Men er det mulig for meg å få mer informasjon om mine halvtanter og nye familiegren?

Og hvor kan jeg da eventuelt henvende meg?

Hilsen Oskar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Johan Ingebrigtsen er her i stemmerettsmanntallet 1934, sammen med husbestyrerinne og husassistent:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=mt12011934&gardpostnr=5931&personpostnr=41712&merk=41712#ovre

Folkeregisterkortet til Karl Johan Ingebrigtsen forteller at familien var splittet opp før 22. juni 1915.

Husbestyrerinnen Bertine Lovise Annaniassen var blitt enke i 1912. Hun fødte døtrene Bergit 26. september 1918, Olga 27. februar 1920 og Klara 8. oktober 1921, alle tre med etternavn Ingebrigtsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birgit Kristine Ingebrigtsen gift i Årstad 22/1-1941 med Birger Johan Wathne 1919. Klara Ingebrigtsen gift Borgerlig i Bergen også innført i Årstad Kirke 2/8-1969 med Ingvald Bruheim 1907. Olga Ingebrigtsen gift i St. Markus Kirke 3/9-1938 med Reidar Aas Olsen 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Yngve Nedrebø og Rune Bergesen

Takker for kjempegod hjelp, og et spørsmål til hvis dere som kan dette kan hjelpe meg.

Etter hva jeg har forstått så rotet min bestefar Karl Johan Ingebrigtsen det til økonomisk og mistet (spilte bort) hus og heim.

Kan dette stemme og hvor finner jeg eventuelt opplysninger om dette?

Igjen på forhånd takk.

Hilsen Oskar

Lenke til kommentar
Del på andre sider