Gå til innhold
Arkivverket

Hjalmar Gustav Wærnes

Wærnes
 Del

Recommended Posts

Hei til alle dere som i en og flere anledninger har gitt deres bidrag til mine (kanskje av og til unødvendige) spørsmål.

Har blitt påmint at jeg ikke uttrykker takknemelighet for alle deres bidrag, og vil med dette i full offentlighet, si at jeg setter utrolig godt pris på de tilbakemeldingene dere har kommet med i disse trådene, og det har vært til utrolig hjelp for en en hobby amatør av en slekstforsker på en litt ukjent og uerfaren vei i familie kunnskap og har hatt mye glede av det som har kommet fram. Jeg håper når jeg selv sitter med bedre forståelse for kilder og historiske data, at jeg også selv skal kunne bidra tilbake på en like konstruktiv måte. Så lover jeg at denne holdningen skal integreres i mine framtidige samtaler.

Tusen takk.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Her er det jeg har funnet, sender dette ut for å avslutte tråden om Hjalmar Wærnes

Johan Andreas Værnes (f Hanssen) 1859 og Beret Martha henriksdatter f 1856 er Foreldre til Gustav johansen f 1895.

gustav hadde 5 brødre (Hågen 1883,Johan Bernard 1886,kristian 1890, Martin Andreas 1898 og Håkon Kristian 1900) samt ei søster Hanna (1892)

Gustav fikk Hjalmar i 1916 sammen med Agnes Alida f Olsson fra Piteå i Sverige.

hun kom til Ranheim i 1914 og gifter seg med gustav i 1915. de fikk også en Sønn til Åke (f 1917-1918) som døde i 1949, han var gift med Ingrid Wærnes og de hadde tilholdssted på Namskogan.

Jeg har forøvrig hørt om at Gustav og Agnes fikk en datter, men er fortiden ikke bekreftet. Agens dør rundt rundt 1919-1920 og det virker som Gustav flytter opp igjen til Nordtrøndelag.

Han gifter seg forøvrig igjen med Kari Johanne, har vel også hørt noe ubekreftede rykter om at han også hadde et ekteskap nr 3

Hjalmar er forøvrig gift to ganger, 1 gang med Olaug Johanne f Matberg, andre gang med Aagot født Veie fra Verdals området.

så vil jeg takk alle som har hjulpet meg og bidratt i tråden, hadde nok ikke kommet fram til alt dette uten dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
spacer.gif
MyHeritage familietrær
20120711 in Nettsiden til Tormod Hovd administrert av Tormod Hovd
Født: Dag Måned 1919 Død: Dag Måned 1975 Foreldre: Navn til begge foreldre Søsken: Målfrid Matberg og navnene til 8 flere søsken Partner: Navnet til ektefelle Mann: Navnet til mann Barn: AGNES OTELIE WÆRNES og navnene til 3 flere barn

http://www.myheritage.no/research/collection-1/myheritage-familietraer?action=query&formId=1&formMode=1&qname=Name+fn.Olaug+fnmo.1+fnmsvos.1+fnmsmi.1+ln.Vang+Volden+lnmo.3+lnmsdm.1+lnmsmf3.1+lnmsrs.1

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatteår: 2001

Fornavn, etternavn Postnr,sted Kommune

INGRID WÆRNES

Født 09.07.1916 8850 HERØY Namsskogan

2766586 Ingrid  Wærnes  0907  1916  1604  2001  k  Takk for alt  Vis Trones Namsskogan  

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=2766586

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider