Gå til innhold
Arkivverket

Laura Johanne Eriksdatter/Eriksen f 13/11 1876.

Recommended Posts

Hei

Jeg kan ikke finne noen opplysninger om min oldemor Laura etter at min mormor, Helma Marie Johansen ble født 7/7 1902 i Sande/Jarlsberg Vestfold. I Ministeralbok nr 7, Vestfold,Sande,født/døbt 1902 står det en merknad: Til dåbsatt 4/3-17 Lysaker (Snarøen). Min mormor Helma ble konfirmert i Høvik Kirke 30/9 1917. Jeg vet ikke hvor hun bodde eller hvem hun bodde sammen med.Min oldemor Laura var gift med Nilius Johansen f:30/5 1881 i Sande Vestfold. I telling fra Oslo 1910 står han oppført med ny fam of jeg finner ikke min oldemor Laura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Nina K. H

Det finnes lister over utflyttede i kirkebok nr. 8 for Sande. Disse starter først i 1904. Du kan prøve å finne Laura Johanne Eriksen her. Eventuelt kan hun være død, og du kan prøve å finne dødsfallet hennes i listene over døde i kirkebøkene.

Hvis Helma Marie ble bortsatt, kan det være at det kan finnes opplysninger om dette i arkivet til Sande vergeråd. Dette er materiale som er hos IKA Kongsberg.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.