Gå til innhold
Arkivverket

Har noen erfaringer med Svenske Rikarkivet ? Soldatopplysninger. Hva får man for en times jobb ?

FuglebrendInger
 Del

Recommended Posts

Jeg har funnet soldatens navn ,nummer , virkested og kone og brødre. Ser ut til at alle mennene /brødrene var soldater på samme sted. Jeg lurer på om noen her har brukt tjenester fra Svenske Riksarkivet ? De har faste tekster , man betaler for hvert 15.minutt , det er helt ok. Det jeg synes er vanskelig er og angi hvor mye tid jeg vil Arkivet skal bruke , derfor spør jeg her om erfaringer. Et bilde hadde jo vært fantastisk, tok man bilder av soldatene i 1841 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sannsynlig med soldatfotografering i 1841. På slutten av 1840 var linsene blitt såpass lyssterke at det tok "bare" 60-90 sekunder å eksponere et bilde, men mangfoldigjøring var umulug da daguerreotypi besto av metallplater. Kostnadene var vel også deretter med forsølvete kobberplater.

TORE-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.