Gå til innhold
Arkivverket

Tromsø, Døde og begravede, 1795 - 1796

Jan-Thore Solem
 Del

Recommended Posts

Jeg er ikke i stand til å finne innførsler i kirkebøkene for Tromsø for Døde og begravede for hele 1795 og frem til 6. søndag etter Trinitatis 1796. Er disse sidene tapt/mangler, eller er det noe krøll med indekseringen på DA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i stand til å finne innførsler i kirkebøkene for Tromsø for Døde og begravede for hele 1795 og frem til 6. søndag etter Trinitatis 1796. Er disse sidene tapt/mangler, eller er det noe krøll med indekseringen på DA?

Det ser for meg ut til at Tromsø mini 3 (1779-1796) har gravlagte fram til og med desember 1794 (fol. 168b), og at Tromsø mini 5 (1796-1808) fortsetter fra et stykke ut i 1796.

I Tromsø mini 3 er det et notat foran i boka (første bilde, sidetall mangler) om at "det er tydeligt at Folio 169 er udrevet". Det er grunn til å tro at gravlagte for perioden du etterlyser har stått på dette bladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tromsø mini 3 er det et notat foran i boka (første bilde, sidetall mangler) om at "det er tydeligt at Folio 169 er udrevet". Det er grunn til å tro at gravlagte for perioden du etterlyser har stått på dette bladet.

Takk for svar. Jeg burde nok sett dette selv. Da må vi prøve å nøste dette opp via andre sammenhenger og kilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger lister over viede og døde i arkivet etter Senja og Tromsø sorenskriveri. Disse listene er nærmest kopi av kirkeboken men gjerne med litt mindre info. I arkivkatalogen står det at det er årene 1782-1850 så da er det kanskje muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Erlend,

Er disse listene du nevner tilgjengelig online, eller ligger dette materialet kun hos Statsarkivet i Tromsø?

Jeg fant dette på: arkivportalen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden ligger nok ikke på nett. Arkivkatalogen ligger i PDF format her: http://arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Tromsoe/Kilder/Katalog-offentlige-arkiv/Justis-og-politi

Jeg anbefaler å sende en epost med forespørsel om oppslag og eventuelt kopi dersom de aktuelle årene er i arkivet. Jeg har gjort det det samme ved oppslag i andre kilder og fått kopier dersom de hadde det jeg spurte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden ligger nok ikke på nett. Arkivkatalogen ligger i PDF format her: http://arkivverket.n...ustis-og-politi

Jeg anbefaler å sende en epost med forespørsel om oppslag og eventuelt kopi dersom de aktuelle årene er i arkivet. Jeg har gjort det det samme ved oppslag i andre kilder og fått kopier dersom de hadde det jeg spurte etter.

Tusen takk igjen, Erlend.

Jeg skal ta kontakt med SATØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.