Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg er ikke i stand til å finne innførsler i kirkebøkene for Tromsø for Døde og begravede for hele 1795 og frem til 6. søndag etter Trinitatis 1796. Er disse sidene tapt/mangler, eller er det noe krøll med indekseringen på DA?

Det ser for meg ut til at Tromsø mini 3 (1779-1796) har gravlagte fram til og med desember 1794 (fol. 168b), og at Tromsø mini 5 (1796-1808) fortsetter fra et stykke ut i 1796.

I Tromsø mini 3 er det et notat foran i boka (første bilde, sidetall mangler) om at "det er tydeligt at Folio 169 er udrevet". Det er grunn til å tro at gravlagte for perioden du etterlyser har stått på dette bladet.

I Tromsø mini 3 er det et notat foran i boka (første bilde, sidetall mangler) om at "det er tydeligt at Folio 169 er udrevet". Det er grunn til å tro at gravlagte for perioden du etterlyser har stått på dette bladet.

Takk for svar. Jeg burde nok sett dette selv. Da må vi prøve å nøste dette opp via andre sammenhenger og kilder...

Det ligger lister over viede og døde i arkivet etter Senja og Tromsø sorenskriveri. Disse listene er nærmest kopi av kirkeboken men gjerne med litt mindre info. I arkivkatalogen står det at det er årene 1782-1850 så da er det kanskje muligheter.

Kilden ligger nok ikke på nett. Arkivkatalogen ligger i PDF format her: http://arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Tromsoe/Kilder/Katalog-offentlige-arkiv/Justis-og-politi

Jeg anbefaler å sende en epost med forespørsel om oppslag og eventuelt kopi dersom de aktuelle årene er i arkivet. Jeg har gjort det det samme ved oppslag i andre kilder og fått kopier dersom de hadde det jeg spurte etter.

Kilden ligger nok ikke på nett. Arkivkatalogen ligger i PDF format her: http://arkivverket.n...ustis-og-politi

Jeg anbefaler å sende en epost med forespørsel om oppslag og eventuelt kopi dersom de aktuelle årene er i arkivet. Jeg har gjort det det samme ved oppslag i andre kilder og fått kopier dersom de hadde det jeg spurte etter.

Tusen takk igjen, Erlend.

Jeg skal ta kontakt med SATØ.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.