Gå til innhold
Arkivverket

Vestfold fylke, Larvik, Ministerialbok nr. I 6 (1871-1883), Konfirmerte 1883, side 464.

Jan Sigbjørn Larsen
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg får feilmelding når jeg forsøker å åpne denne lenken. http://www.arkivverk...y&idx_side=-427

Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1

Oftest betyr denne feilen at det er en feil i indekseringsdatabsen. Vennligst rapporter feilen.

Usually this error occurs when it is an error in the index database. Please report the error.

kildeside=, kildeid=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg får feilmelding når jeg forsøker å åpne denne lenken. http://www.arkivverk...y&idx_side=-427

Lenka viser til bilde nr. 427 i kilde nr. 1251 (Larvik mini I 6). Men denne kilden har bare 399 bilder, og dermed klarer ikke programmet å finne noe å vise (naturlig nok).

Jeg tipper lenka har dukket opp i nettleseren din fordi du har hatt kirkebøker oppe i to eller flere faner. Da kan det skje at nettleseren blander lenkene, og så har resultatet blitt ei ugyldig lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenka viser til bilde nr. 427 i kilde nr. 1251 (Larvik mini I 6). Men denne kilden har bare 399 bilder, og dermed klarer ikke programmet å finne noe å vise (naturlig nok).

Jeg tipper lenka har dukket opp i nettleseren din fordi du har hatt kirkebøker oppe i to eller flere faner. Da kan det skje at nettleseren blander lenkene, og så har resultatet blitt ei ugyldig lenke.

Jeg hadde nok oppe flere faner. Det har jeg aldri hatt problem med tidligere. Jeg la inn ny permanent sidelenke som viser kildeid = 5291

og nå virker det bra. Er dette en feil dere kan få stoppet, eller må den påregnes på nytt? Der er jo ikke uvanlig at jeg har flere kirkeboksider i ulike faner samtidig for å sammenligne kilder.Jeg klarte å få opp feilen på nytt med lenke

http://www.arkivverk...y&idx_side=-427 . Betyr dette at jeg hele tiden må verifisere de lenkene jeg legger inn for sikkerhet skyld? Jeg har nå fått inn rett lenke i slekts programmet mitt så jeg har lagret det korrekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok oppe flere faner. Det har jeg aldri hatt problem med tidligere. Jeg la inn ny permanent sidelenke som viser kildeid = 5291

og nå virker det bra. Er dette en feil dere kan få stoppet, eller må den påregnes på nytt? Der er jo ikke uvanlig at jeg har flere kirkeboksider i ulike faner samtidig for å sammenligne kilder.Jeg klarte å få opp feilen på nytt med lenke

http://www.arkivverk...y&idx_side=-427 . Betyr dette at jeg hele tiden må verifisere de lenkene jeg legger inn for sikkerhet skyld? Jeg har nå fått inn rett lenke i slekts programmet mitt så jeg har lagret det korrekt nå.

Vi har nytt visningsprogram for skanna kirkebøker på arbeidsplanen. Da vil vi bygge opp lenkene slik de er bygd opp i for eksempel skanna skiftemateriale, og da blir vi kvitt dette. Vi vil sørge for at gamle lenker blir videresendt til de nye, slik at de fortsatt vil være permanente.

Jeg anbefaler at du i tillegg til lenkene lagrer en beskrivende kildehenvisning, av typen SAKO, Larvik ministerialbok nr. I 6, 1871-1883, s. 464. Da har du en ekstra forsikring, samt at det på papirutskrifter eller i ei bok er best med en slik kildehenvisning. Hvis lenker alene brukes som kildehenvisninger i slektsbøker, vil ikke leserne uten videre forstå hvilke kilder det vises til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svaret. Jeg har som du sier greie kildereferanser slik at jeg lett finner tilbake selv om adressen har blitt feil. Men det er bra et det kommer en løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.