Gå til innhold
Arkivverket

Er det noen som kjenner igjen denne mannen ?

Tom Larsen.
 Del

Recommended Posts

I et av mine mange fotoalbum ligger dette bildet, jeg synes det er noe kjent ved bildet, magefølelsen sier meg at han er en svensk forfatter, skuespiller, etc. Håper det er noen som klarer å sette navn på han. Tom

post-3544-0-55821600-1368375864_thumb.jpg

post-3544-0-16079700-1368385263_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et av mine mange fotoalbum ligger dette bildet, jeg synes det er noe kjent ved bildet, magefølelsen sier meg at han er en svensk forfatter, skuespiller, etc. Håper det er noen som klarer å sette navn på han. Tom

En ung Evert Taube ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar, kan være men jeg finner ikke noe bilde av Evert Taube som ung, bare som gammel, så det er vanskelig å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv, tusen takk for din link som tidfester bilde, har lagt inn baksiden av bilde også. Siden adressen på baksiden er kongensgade 13 vil jeg anta at bildet er tatt i Christiania, de andre bildene på samme side i albumet er fra 1884 og 1885 iflg. håndskrevet tekst på baksiden. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei Dag Aage, takk for linken, jeg har sjekket på oslobilder og digitalt museum uten å finne han under bilder tatt av Ovesen, men som du sier det kan finnes andre bilder av samme og andre fotografer, så jeg får bare lete videre, Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel sjansene små for at du finner ham i den samlingen jeg la inn link på, for de er alle tatt på 1880-tallet, ser det ut til.

Og da kan han ikke ha forandret seg mye fra ditt bilde (og er derfor neppe en av disse). Og du har sikkert funnet disse før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref innlegg nr 2. Jeg har mange ungdomsbilder av Evert Taube, og kan si med sikkerhet at han er det ikke !

Mvh

Jan-Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarl V, du har nok rett der, men dressen var lik. jeg tror jeg lar denne saken ligge, en dag kanskje det dukker opp et foto. tusen takk til alle som har forsøkt å hjelpe, jeg har mange album med navnløse bilder så det kommer nok flere spørsmål.. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.