Marit Nyhus Skrevet Mai 14, 2013 Del Skrevet Mai 14, 2013 Hei Leter etter hans dødsfall. Kristen Olsen Øverbø er født i Lom i 1850. I Bygdabok for Lom bind 3 står det at han døde her i 1922 men jeg kan ikke finne noe dødsfall i Lom i 1922. Kristen emigrerte til Amerika i 1891. Kona Marit og en datter kom etter i 1892. De var bosatt i Ramsey i Nord Dakota i 1900 men kom nok tilbake til Norge da datteren er konfirmert i Østre Gausdal i 1903. I 1910 er de bosatt på Lillehammer med notis om at Kristens bosted er Nord Dakota. Har ikke lykkes med å finne Kristen i Census 1920. Marit bodde hos sin datter og døde i Bærum i 1929, oppgitt å være enke da. Har lett i alle kirkebøker i Lom,Garmo,Bøverdal, Østre Gausdal og Lillehammer etter hans dødsfall uten hell. Hvis han døde i Amerika kan det finnes noe dødsfallsmelding hos dere? Takk Mvh Marit Nyhus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Hamar Skrevet Mai 15, 2013 Del Skrevet Mai 15, 2013 Vi har sett i aktuelle registre i sorenskriver- og lensmannsarkivene uten å finne noen ved dette navn som døde i 1922. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marit Nyhus Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Del Skrevet Mai 15, 2013 Takk for svar. Jeg tror han døde i Amerika men jeg er ikke sikker i og med at bygdeboka konkluderer med at han døde "her" som jeg tolker å være i Lom. Jeg får lete videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå