Gå til innhold
Arkivverket

Kristen Olsen Øverbø

Recommended Posts

Hei

Leter etter hans dødsfall. Kristen Olsen Øverbø er født i Lom i 1850.

I Bygdabok for Lom bind 3 står det at han døde her i 1922 men jeg kan ikke finne noe dødsfall i Lom i 1922.

Kristen emigrerte til Amerika i 1891. Kona Marit og en datter kom etter i 1892.

De var bosatt i Ramsey i Nord Dakota i 1900 men kom nok tilbake til Norge da datteren er konfirmert i Østre Gausdal i 1903.

I 1910 er de bosatt på Lillehammer med notis om at Kristens bosted er Nord Dakota. Har ikke lykkes med å finne Kristen i Census 1920.

Marit bodde hos sin datter og døde i Bærum i 1929, oppgitt å være enke da.

Har lett i alle kirkebøker i Lom,Garmo,Bøverdal, Østre Gausdal og Lillehammer etter hans dødsfall uten hell. Hvis han døde i Amerika kan det finnes noe dødsfallsmelding hos dere?

Takk

Mvh

Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett i aktuelle registre i sorenskriver- og lensmannsarkivene uten å finne noen ved dette navn som døde i 1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror han døde i Amerika men jeg er ikke sikker i og med at bygdeboka konkluderer med at han døde "her" som jeg tolker å være i Lom.

Jeg får lete videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.