Gå til innhold
Arkivverket

Loe slekt Øvre Eiker, Buskerud

Margareth Omholt
 Del

Recommended Posts

Noen som har korrekt informasjon om anene til Børge Hansen Loe født 28 mai 1658? Død 1 august 1719. Han er direkte ane 10 steg fra meg. Mye videre er usikkert og uoversiktlig, men har nøstes tilbake til 1270. En Skotte ved navn Orwel Inconnu? Noen som er i fam. Eller kan hjelpe? Hilsen MARGARETH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har korrekt informasjon om anene til Børge Hansen Loe født 28 mai 1658? Død 1 august 1719. Han er direkte ane 10 steg fra meg. Mye videre er usikkert og uoversiktlig, men har nøstes tilbake til 1270. En Skotte ved navn Orwel Inconnu? Noen som er i fam. Eller kan hjelpe? Hilsen MARGARETH

Slekta på Lo kan føres tilbake til Orm på Fiskum, nevnt 1514, som antas å være far til Jakob Ormsson på Lo, nevnt 1527-1548. Se lokalhistoriewiki.no og eventuelt artikkelen til Engedahl og Nielsen (omtalt på lokalhistoriewiki.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Hansen Loe var min 5.tippoldefar og her er noe hva jeg har funnet tidligere om han hans aner

f. 28.051658 Eiker, d. 01.08.1719 Eikerg. g. 10.06.1690 på Eiker m.Jøran Pedersdatter

Nnesthorne f. 1664 Eiker, d. 1757 Eiker

Borge var sønn av Hans Ormsen Loe f, ca. 1607 Eiker, d. 1806.1694 Eiker, g. Maren Børgersdatter Rygh f. ca. 1627 Eiker, d. 1721 Eiker.

Jøran var datter av Peder Clausen Nesthorne f. 1627 Eiker, d. 1721 Eiker og Mari Jensdatter Loe Vestre f. 26.02 1637 Eiker, d. 11.05.1699 Eiker

Hans var sønn av .Orm Hallvordsen Loe Østre f. 1575 Eiker, d. ca.n 1648 Eiker

Maren var datter av Børger Torkelsen Skalpe (Rygh) f. ca. 1605 ? Eiker og Jøran Jacobsdatter Aker f.1606 Eik3er, d. 1695 Eiker

Peder var sønn av Claus Haagensen Nesthorne f. 1600 Eiker d. 1667 Eiker og Torbjørg Tollefsdatter Korvald f. 1610

Mari var detter av Jens Nielsen Loe Vestre f.1609, d. 1670 og Olaug Syversdatter Viken f. 1610 Eiker, d. 1676 Eiker

Jeg har flere aner bakeover om du er interessert,, men da kan du kanskje kontakte meg på min e-potadresse olav.aasmundrud@lifi.no etter Pinse

Mvh

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.Har de samme opplysninger som deg så langt.

Du har kanskje boken "Slegten LOE-Hoen Eker" av E. Gundelach?

Nei, men tusen takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider