Gå til innhold
Arkivverket

Arild Rogstad

Mette Rogstad
 Del

Recommended Posts

Jeg er på let etter informasjon om min far som er død.

Arild Herbert Rogstad.

Min far het Arild Laugerud ? ( Tror jeg.. Fant ett postkort som var sendt fra Adoptivmor . Arild f. 18-12-1941 død 16-16-1993.

Jeg leter etter hans biologiske foreldre altså min bestemor og bestefar.

Har hørt at Arild var på et barnehjem fra han var ca 3 år etter at han ble døv av en bombe mens han var på et tog med sin far enten fra Norge eller til Norge, til han ble adoptert av Rogstad familien når han var ca 12 i 1953.

Fikk navnet Arild Rogstad etter adoptivforeldrene.

Han hørt at min bestefar muligens var Tysk. ? Herav muligens navnet Herbert.? Min far gikk på døveskolen i Trondheim 1949-51

Ole og Helga Rogstad ( født Gvammen. )( Fosterforeldrene)

Fru Helga Rogstad, han adoptivmor var døvelærer eller døvetolk. Og var aktive i døveforeningen og mulig døve

Ole og Helga bodde i Oslo. Like ved Valle Hovin.

Min far giftet seg i 1963 med Ingeborg Johanne Hauge i Oslo.

Ingeborg Johanne født 27\12-42. Der står det oppført at Arild var født i Tønsberg?

Har ringt og fått svar fra Tønsberg at ingen med navn Arild Laugerud er døpt i Tønsberg.

Laugerud er mulig et Kongsberg navn.

Min far giftet seg i 1969 med min mor hos sorenskriveren, ble skilt når jeg var 6 år.

Jeg er født i 6.3-69

Arild flyttet i 83 til Fredrikstad sammen med Irene Hoff. Døde der i 93, jeg fester graven.

Har fått høre at jeg mulig har en søster ett sted?

Kunne dere ha hjelpt meg med dette mysterium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, forfattar - du er sikkert ny her, og har sikkert ikkje fått med deg alle "reglane".

Ein brukar ikkje "nick" i Digitalarkivet sine forum (bruk ditt rette namn) - og ver varsam med å stille spørsmål som omhandlar nolevande personar (det kan vere fleire slike i ditt spørsmål) - kanskje bør du redigere innlegget ditt slik at namnet på personar som kan vere i live blir borte.

Så er det greit om overskrifta seier noko om kva du er ute - og til slutt er du vel helst i feil forum; eg kan ikkje sjå at Trondheim skal vere ein naturleg stad å starte her. Men lære skal vi alle, så lykke til i leitinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Har nå fjernet di som lever og endret innlegget. Vet ikke hvor jeg skal flytte det, tenkte Trondheim siden han gikk her i første klasse. Burde kanskje legges til Oslo da? Siden fosterforeldre var derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider