Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne USA-slekt?


Marit Kathiravelu
 Del

Recommended Posts

Hvordan kan man finne sine slektninger i USA? Vet kun navn og fødselsår på ene av foreldrene .

To av brødrene til min mormor og to av brødrene til min morfar,- de dro alle til USA i begynnelsen av 1900tallet. Hvordan kan vi finne frem til deres etterkommere ( våre kusiner,fetre,tremenninger).?

1) Peder Henrik Brandt Hansen, F 6/9.1904 dro tul USA.

2) Erling Brandt Hansen, død før 1948. (hadde en sønn) dro til USA

3)Karl Johan Rasmussen F.31/4.1914 dro til USA

4) Ingolf Johan(ne) Olai Rasmussen F.31/1. 1897, død 1958,dro til USA

5) Hilmar Bernhard Brandt Hansen F.1877(79) var skipper,maskinist.Dro flere ganger til USA.

 

Noen som vet hvordan man kan finne frem til konene og barna deres i USA?(om de har noen) Hvor de bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke søkesidene Familysearch eller Ancestry. Folketellingene for til og med med 1940 er lagt ut. Familysearch er gratis, mens du må betale abonnement for Ancestry. Ancestry har likevel en gratis del. Jeg har greid meg med den delen. Når du kommer frem til eventuelt nålevende personer kan du søke på White Pages og Facebook. Gjennom disse mulighetene har jeg greid å finne og komme i kontakt med gjenlevende slektninger i USA. Jeg regner meg som halvveis amatør. De som er mye mer proffe enn meg, kan sikkert fortelle om mange flere søkemuligheter.

 

Lykke til med søkene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør starte med å finne alle opplysninger om disse to familiene i Norge før du begir deg til Amerika og leter der. Det kan se ut som familien Rasmussen kommer fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke søkesidene Familysearch eller Ancestry. Folketellingene for til og med med 1940 er lagt ut. Familysearch er gratis, mens du må betale abonnement for Ancestry. Ancestry har likevel en gratis del. Jeg har greid meg med den delen. Når du kommer frem til eventuelt nålevende personer kan du søke på White Pages og Facebook. Gjennom disse mulighetene har jeg greid å finne og komme i kontakt med gjenlevende slektninger i USA. Jeg regner meg som halvveis amatør. De som er mye mer proffe enn meg, kan sikkert fortelle om mange flere søkemuligheter.

 

Lykke til med søkene dine.

 

 

Tusen takk skal du ha for hjelpen.

Går jeg da bare inn på FB,-på "min side" da eller?

 

Også er det en lenkesamling her :

http://www.disnorge....pic.php?t=72155

 

1000 hjertelig takk!!! Utrolig stor hjelp!!!!

 

Også er det en lenkesamling her :

http://www.disnorge....pic.php?t=72155

 

 

En utrolig bra side!!!! Mange ulike hjelpemuligheter!!! Hjertelig takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.