Gå til innhold
Arkivverket

Tyde skannet kirkebok

Anita Johannessen
 Del

Recommended Posts

Slektsnavn Heierland

Justisdep i melding av 19.8. 49.

Takk! Betyr dette at Hans August Hansen byttet slektsnavn i 1949? Hvorfor står da denne merknaden ved hans fars navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at Hans August Hansen byttet slektsnavn i 1949? Hvorfor står da denne merknaden ved hans fars navn?

Kanskje fordi både far og sønn byttet etternavn....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi både far og sønn byttet etternavn....?

Da lurer jeg på hvorfor ikke Odd Reinholdt også byttet etternavn? Han står oppført under Hans August..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan noen hjelpe meg å tyde merknad på mandkjønn nr 31 her: http://www.arkivverk...y&idx_side=-106 På forhånd takk!

Hei, for oversiktens skyld bør du i emnefeltet gi mest mulig informasjon, slik at man ser hva saken gjelder uten at man må klikke seg inn på innlegget.

Som emneforfatter kan du også redigere tittelen på tidligere innlegg.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe etternavn i rubrikken for barnas døpenavn, og for at en skal vite hvilket etternavn Hans August var registrert med før navnebyttet, er det derfor satt merke ved Hansen ved farens navn. (Han kunne jo ha vært registrert med patronymet Kristiansen.) Jeg oppfatter av denne grunn at det bare er Hans August som bytter etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, for oversiktens skyld bør du i emnefeltet gi mest mulig informasjon, slik at man ser hva saken gjelder uten at man må klikke seg inn på innlegget.

Som emneforfatter kan du også redigere tittelen på tidligere innlegg.

Hilsen Werner

Hei Werner! Tusen takk for opplysningen, men trodde mange brukte "forhåndsvisning av emne". Da slipper man å klikke inn på emnene for å se hva de dreier seg om. Jeg spurte i utgangspunktet etter hjelp til å tyde kirkebok, og den hjelpen fikk jeg :) Men skal prøve å tydeliggjøre emnets innhold i senere innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider