Gå til innhold
Arkivverket

M&R, Herøy, skifte 1748 etter Jacob Knudsen Tiervaag (Tjørvåg) og hustru

Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Håpar nokon kan vere snill og tyde ingressen på dette svært so interessante og innholdsrike skiftet etter ekteparet Maren og Jacob for meg.

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Sunnmøre sorenskriveri, Skifteprotokoll 3A 16 , 1746-1749, oppb: Statsarkivet i Trondheim.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.n...read/24557/215/

Eit av spørsmåla eg håpar eg får svar på er om Jacob sine born er nemnde fyrst og Maren sine er nemnde sist. Med andre ord om både Maren og Jacob hadde vore gifte før og med eigne born som arvingar etter dei. Det er slik eg forstår dette skiftet men som so ofte før går dei finare poenga meg hus forbi sidan eg ikkje klarar å fulltyde det som står...

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funne svar på eit spørsmål; nemlig at Jacob sine born er nemnde fyrst i skiftet over. Eg forska litt vidare og har funne eit anna skifte frå 1719 etter fyste kona til Jacob og der også namna på borna er nemnde. Om nokon ser seg villige vil eg svært gjerne fortsatt ha ein tyding av skiftet over. Og gjerne dette nye også som er ein del mindre og enklare å forstå ...

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Sunnmøre sorenskriveri, Skifteprotokoll 3A 06 , 1719-1724, oppb: Statsarkivet i Trondheim.

Merknader: Fol. 1-286. Register i 3A 07.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24548/51/

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten, her er et forsøk med alle forbehold om feil:

Tiervaagen i Nærøe

Skibbreede,

Anno 1748 den 4 Maj blef

forrettet rigtig Skifte efter

Afgangne Jacob Knudsen

ibim. i mellem Hands

igienlevende Encke Maren

Svendsdatter, der og tillige

strax efter ved døden er

Afgangen, og saaleedes

bliver da deres efterladte

Eiendeeler af* deele, i mel-

lem deres Arvinger, som

efter Manden først er 1 Søn

Ole Jacobsen Myndig, Anne

Jacobsdatter gift med Ole

Qvalsund, Marthe Jacobs-

datter gift med Hans Ourvaag,

Aleth Jacobsdatter gift med

Lars Kragset, Marthe Ja-

cobsdatter er i Recknes Hospi-

tal hvis Arv Broderen

tager under Opsiun, og

efter Qvinden de som Ar-

ver Ældste Søn Hans

Olsen Øien Myndig, Saa-

mund Olsen Schorppen

Myndig, Johannes Olsen

Øien Myndig, Ingeborg

Olsdatter gift med Hans

[Gaatten?] som ere samtlig

de der Arver ...

(*= at deele?)

Tiærevog udi Nærøe Schreede.

Anno 1719 d: 25de November blef effter afgangne Sal: Anna Ellingsdatter

Tiærevog udi Nærøe Skibreede forrettet lovmæssig Arveskiffte og deeling

imellem Hendis effterlatte Mand Jacob Knudsen Ibidem paa dend eene; og

deris tilsammen auflede 5 Børn nemlig: Elling Jacobsen gammel 9 aar, Anne

Jacobsdatter gl: 15 1/2 aar Marithe Jacobsdatter gl: 13 aar, Ahlet Jacobsdatter gl: 10 aar, og Britte

Jacobsdatter gammel 6 aar med deris effter Loven ordinerede formynder faderen

Self paa Anden side. Overværende Børnenis faderBroder Niels Knudsen Eggis Bøe

og Moderbroderen Joen Olsen Brungotten, sampt Lensmanden Anders Rubbertsøn, og

Wurderingsmænd Ole Arnesen [Klougsøer?] og Ole Evindsen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Espen.

Då fikk eg svar på alle dei spørsmåla eg sat med. Det viktigaste at eg faktisk las rett med tanke på om morbror og farbror var nemnde mot slutten av skiftet i 1719. Fikk og stadfesta at Elling = Ole noko som overraska meg litt, men som har gjeve meg ein oppvekkar med tanke på at desse namna som tilsynelatande er heilt separerte idag faktisk var å rekne som likelydande for eit par hundrede år sidan...

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kai.

Du har nok rett! Feilskrift denne tida er ein ikkje ukjent problemstilling.

Eg har ikkje sett noko meir på denne Elling/Ole sidan han ikkje er i min direkte slektsline (bror av ei formor) og eg kan difor ikkje seie noko om namnet til denne personen i andre kjelder. Tanken min når eg skreiv post fire var at det kunne vere ein variant av typen "Laurits/Lars" og "Mogens/Mons". Men dette vil vel normalt vere "Oluff/Ola/Ole" når det gjeld namnet Ola? Eller?

Når det er sagt vert mor til Elling/Ole kalla "Anne Ellingsdatter" medan bror hennar som er nemnd seinare i skiftet vert kalla "Joen Olsen og difor, som sagt, vart eg litt overraska då dette plutselig kunne vere ei muligheit. Eg ser - og også forstår - at Anne sin far faktisk kan vere ein "Elling" medan Joen sin kan ha vore ein "Ole" og at begge var gifte med mor deira.

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider