Gå til innhold
Arkivverket

Min farfar

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg?

Jeg finner ingen ting om min farfar noen steder, og det er ingen i familien som lever nå som heller har noe konkrete opplysninger.

Min farfar er:

Helge Gulbrandsen

Født: 27.07.1925

Død: februar 2005 - oslo

Han hadde en bror: Per Gulbrandsen, født 15.12.1918 - om jeg har funnet riktig

Har også flere søsken; Sverre, Erik, og Reidun.

Tror deres mor het Halvorsen til etternavn.

Mer vet jeg ikke, og finner heller ikke noe.

Klarer dere å hjelpe meg finne deres foreldre og evt. besteforeldre?

Da hadde jeg vært evig takknemmelig.

Mvh

Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adressebøker for Oslo

http://www.arkivverket.no/arkivverket/content/view/full/9191

Hvis du ser på årene 1948-1949 vil du finne brødrene i Bernt Ankers gt 12

Oslo byarkiv har kommunale folketellinger t.o.m.1952 men de må leses på lesesalen

til byarkivet

http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/nye_sider/kilder_2006/article70621-19729.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har spurt om dette før, men da fikk jeg kun hjelp til min morfar, og der fikk jeg masse hjelp. Og er på god vei.

Men da min farfar som nå er mysteriet. Men adressebøkene hjelper jo litt. Så takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare høre...

For i adressebøkene finner jeg da riktige fornavn, men da under en peder guldbrandsen.

Vi skriver etternavnet vårt Gulbrandsen, ikke Guldbrandsen. Har dette noe og si?

Hvordan kan jeg nå gå videre med den informasjonen jeg har?

Og reise til Oslo byarkiv er heller ikke noe jeg bare kan gjøre en dag da jeg bor et stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har spurt om dette før, men da fikk jeg kun hjelp til min morfar, og der fikk jeg masse hjelp. Og er på god vei.

Men da min farfar som nå er mysteriet. Men adressebøkene hjelper jo litt. Så takk så langt.

Det er helt greit å opprette et nytt emne for å søke etter din farfar! :)

Likevel - du fikk flere opplysninger i forrige emne, bl.a. lenke til opplysninger om gravsted. Dette kan hjelpe de som vil hjelpe deg, slik at de slipper å gjøre jobben om igjen. Du må alltid gi alle opplysningene du har, med lenker!

Videre er det fint om du oppgir flere opplysninger (navn, fødselsår, sted) i tematittel, slik at de som absolutt ikke kan hjelpe deg slipper å gå inn på emnet. Det postes jo over 100 innlegg her hver dag, ikke alle har tid eller mulighet til å lese alt. Da er det viktig at emnetittel er beskrivende. ;)

PS: I følge forumets regler skal du bruke fullt navn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beklager jeg at jeg ikke har gjort dette riktig.

Er det da mulig å slette denne tråden og lage en ny med rikgit info, og det jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne fortsette med denne tråden, nå har vi jo lenker og navn på plass! :)

Her f.eks. kan du se hvordan du endrer overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider