Gå til innhold
Arkivverket

Brukernes erfaringer med slektstre på Ancestry.com

TangenTorunn
 Del

Recommended Posts

Har aldri sett på slektstrær der tidligere, ikke før nå i dag.

Dagen kommer kanskje, at jeg vil publisere både rot og røtter. Men hvor, dèt vet jeg jo slett ikke, ikke enda.

Det finnes også en hjemmesideløsning til slektsprogrammet som jeg bruker (finnes vel til ca. alle slike program nå), Legacy.

Det ene og det andre må jo vurderes og veies opp mot både det tredje og fjerde.

Også derfor vil jeg svært gjerne høre om deres erfaringer med Ancestry.

Håper på god respons. På forhånd takk (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man forresten være betalende (for Ancestry sine tjenester) for å kunne plante treet sitt der?

Håper at noen har erfaringer med dette stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig med andre basert på innlegg, gjerne 2-4 duplikat. Senest isted

skrev jeg 3 grangivelige rettelser på egentlig samme tre. Det var toppene, dermed med spredning hele veien nedover,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Som med alt annet - kildene må sjekkes. Jeg har kommet over masse nye opplysninger der + bilder, så det er et bra sted å hente opplysninger fra. Men om det er noen som skriver noe hakkende galt, ser du jo at det går igjen i ren kopiering. Jeg har kontaktet flere og bedt dem rette opp og gitt dem de riktige opplysningene. Og så har jeg fått hyggelige tilbakemeldinger fra folk over there - langt ute i slekta. Jeg mener du starter med en gratis forsøksperiode - og at du abb. videre. Men altså - sjekk, sjekk og resjekk!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Blir navn (personer) som man legger inn i slektstrær på Ancestry, søkbare - for eksempel på Google, tro? For det hjelper jo veldig lite å legge inn opplysninger, som "ingen" (andre enn betalende medlemmer) finner... etter min mening. Mye av vitsen er jo sånt som blant annet gjenkjennelse, kontakt og utveksling.

Det er bare de med abonnement som ser Ancestry-treff. Alle andre møter bare forsiden, hvor en oppfordres til å bli medlem.

Må man forresten være betalende (for Ancestry sine tjenester) for å kunne plante treet sitt der?

(...)

Jeg tror at du må fortsette å betale 'festeavgift for parsellen' du planter treet ditt på. :-)

Jeg synes å huske at noen med MyHeritage-abonnement fortalte at når de avsluttet abonnementet, hadde de måttet redusere antall navn på slektstreet de hadde lagt inn der, så det kom innenfor det antallet man kunne ha der med gratisversjonen av programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Anne-Lise!

"MyHeritage" og "Geni"... nei takk!

Derimot har jeg veldig gode erfaringer med "TribalPages" (helt tilbake fra 2005, og kanskje før). Men så bygger det da også på et annet slags konsept (hvor ikke verken Frøken, Fru eller Herr Hvemsomhelst ukritisk kan legge inn hva som helst, klippe greiner, pode, sage og styre; alt nærmest helt etter sitt eget forgodtbefinnende).

Festeavgift for parsellen... du får sannelig sagt det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider