Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp med foreldrene og besteforeldrene til Nils Nilsen Frogner f. 1760 g.m. Anne Maria Nicolaisdatter Behmer f. 1777, Kråkstad, Akershus.

Rigmor Waler
 Del

Recommended Posts

Hei :rolleyes:

Nils Nilsen Frogner ble døpt i Kråkstad kirke 21.september 1760 av foreldre; Niels Jensen Hjeld og Gunild Svendsdatter Hjeld .

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-35

Nils Nilsen Frogners far; Niels Jensen Hjell ble f. omkr. 1715 og ble gravlagt i Kråkstad 69 år gml. 1.januar 1784. Han ble gift med Gunhild Svendsdatter i Kråkstad 13.november 1746.

Har noen ytterligere opplysninger vedrørende Niels og Gunhild og kjenner noen til hvem som var Niels og Gunhilds foreldre?

Nils Nilsen Frogner ble gift i Kråkstad kirke 13.juni 1794 med Anne Maria Nicolaisdatter Behmer og jeg har funnet at de fikk 7 barn. Dette paret er min manns 3. tipp-oldeforeldre og datteren Maria Nilsdatter Frogner døpt i Kråkstad 13.oktober 1799 g.m. Casper Johannesen Eng døpt i Kråkstad 3.april 1801 fører videre til min mann.

Nils Nilsen Frogner ble gravlagt i Kråkstad 15.juni 1816 og Anne Maria inngikk nytt ekteskap i Kråkstad 24.oktober 1816 med Enkemand Joen Olsen Eng 55 Aar. Hun fikk sønnen Niels med ham f. 10.november 1818, d. 1820.

Anne Maria Nicolaisdatter Behmer ble forøvrig gravlagt i Kråkstad 16.mai 1826.

Håper noen har ytterligere opplysninger til meg :)

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rigmor

Har du sett denne debatten : http://da2.uib.no/cg...=&spraak=#anker

Hei Rita :rolleyes:

Ja, jeg har vært innom den debatten og kikket og Anne Marie Nicolaisdatter Behmer er jo et oldebarn av den hattemakeren Nicolai Emder Bøhmer fra Tsjekkia(?)

Anne Marie Nicolaisdatter Behmer var datter av Nicolai Nicolaisen d.y. Behmer dpt. i Kongsberg 20.august 1726

grl. i Kråkstad 3.mars 1805. Moren hennes var Johanne Olsdatter Hebekk døpt i Kråkstad 19.juli 1744 og grl. samme sted 14.mars 1824. Foreldrene gift i Kråkstad 10.februar 1762.

Nicolai Nicolaisen d.y. Behmer var sønn av Nicolai Nicolaisen d.e. Behmer f. 1694 på Bragernes, d. 1759 i Askim og moren var Margareta Hansdatter. (Om henne har jeg ingen flere opplysninger)

Nicolai Nicolaisen d.e. Behmer var da sønn av hattemakeren Nicolai Emder Bøhmer fra Tsjekkia(?) grl Strømsø 21.mars 1727 og Mette Bendixdatter grl. på Bragernes 9.februar 1743.

Men........ Det er Nils Nilsen Frogners foreldre og videre på hans side jeg så gjerne skulle visst litt mer :)

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

Legger inn linken til gården Hjell i Kråkstad, fra side 74, med håp om at noen klarer å finne ut av det. Jeg synes det er vanskelig å finne ut av det, men kanskje nye, friske øyne kan kaste nytt lys over det.

http://www.skislekt.no/Bygdebok.pdf

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.