Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Vedr innsatt ved Botsen i 1865 - fangeprotokollnummer?

Recommended Posts

Jeg hjelper noen med å finne ut hvorfor og hvor lenge denne mannen satt inne: Gudbrand Svendsen/Sveinsson, født rundt 1833 i Øystre slidre.

Nr 184:

http://digitalarkive...f01038027038545

Jeg fikk god hjelp for en liten stund siden med å finne fangeprotokollen, rekke, protokollnr, domsakt osv. Akkurat det gjorde ting veldig mye enklere i Byarkivet da jeg sendte opplysningene til dem og de kunne gjøre et oppslag for meg.

Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg denne gangen?

Mvh Anne

Botfengslets arkiv er i Riksarkivet. Her er det fangeregister som viser til fangenummer som igjen gjør det mulig å slå opp i fangeprotokollene og i domsaktene. Send mail til Riksarkivet, så kan du få gjort et oppslag der og se om det finnes flere opplysninger om aktuell person.

Grethe

Takk skal du ha!

Bare for å forklare hvorfor jeg la det inn her først: Jeg fikk nylig hjelp her inne om slike opplysninger i en annen sak. Jeg fikk vite rekke og protokoll nr. - hvilket nr domsakten hadde, pakkenr. - slike ting.

Da jeg så henvendte meg til Statsarkivet i Oslo kunne de i den saken sjekke arkivet etter Kristiania tukthus fordi jeg hadde "presise kildehenvisninger" som de sa.

Men jeg sender en mail til Statsarkivet og håper de har mulighet for å sjekke.

Mvh Anne

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.