Gå til innhold
Arkivverket

SKIFTE ETTER; Severine Petrine HOFF, f. Pettersen død 1944

gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

Hei.

I lang lang tid har jeg prøvd å finne dødsfallet til min tipp Anton Rikard HOFF, født 11 / 7- 1848.

Siste KJENTE bostedsadresse er i følge Trondheim Adressekatalog 1911-1912 i Østersunds gate 4, Trondheim.

I adressekatalogen for 1913 Østersundsgaten, står hans hustru Severine Petrine f. Petersen 14 / 1-1855 oppgitt som ENKE. Hun døde den 6 des. 1944, og ble begravet på Lademoen.

Da ingenting har hjulpet med oppklaringen hitill, spør jeg da om det KANSKJE kan stå noe i skifteprottokollene ved hennes død, eller ved ev. skiftet ca 1913.

Kan noen prøve å sjekke dette hos dere for meg ?

Gunnar Andre

PS! Har dette temaet en gang før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Hei

I forbindelse med Severines død er det i dødsfallsprotokollen hos Byfogden i Trondheim notert at Anton døde i Stokmarknes i 1911. I kirkeboka for Hadsel som du finner her, http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39691&idx_id=39691&uid=ny&idx_side=-195 finner du dødsfallet hans.

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.