Anne M. Thoreløkken Skrevet Juni 28, 2013 Del Skrevet Juni 28, 2013 Jeg finner dåpen til et av min tipp-tipp oldefars barn. Se nedenstående link. I mitt forsøk på å finne han født, prøver jeg å kartlegge alle fadderne til barna. Her er eldste datter. Jeg har problemer med å tyde faddernes navn, kan bare delvis lese dem: Mette Backe, hustru til..... Daniel Berg på Banken (?) Anne Marie Berg...hustru til.......pigen Pernille Andersdatter, ....Jørgen....på Sagbanken, Sven Giertsen,................. mye vanskelig her...Er det noen som kan hjelpe meg med dette? På forhånd takk: Anne Marie Thoreløkken Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 2 (1792-1812), Fødte og døpte 1799, side 204-205. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7416&idx_id=7416&uid=ny&idx_side=-104 Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061010040725.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Juni 28, 2013 Del Skrevet Juni 28, 2013 Hei, her er slik jeg leser fadderne - om noen har rettelser vil det settes pris på: Methe Bache Huustrue til Styrmand Daniel Berg paa Bancken, Anne Marie Berg, Huustrue til Urmager Cassel Boende paa Busterud. Pigen Pernille Andersdatter, tiener hos Jørgen Bache paa Saugbanken , Svend Giertsen boende som Høcker sør i Byen, Thomas Bech og Johan Bech, begge ugifte Garversvenne værende hos Moderen ved Garverbroen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne M. Thoreløkken Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Del Skrevet Juni 28, 2013 Tusen takk Espen Tjernshaugen :-)) Mvh Anne Marie Thoreløkken Hei, her er slik jeg leser fadderne - om noen har rettelser vil det settes pris på: Methe Bache Huustrue til Styrmand Daniel Berg paa Bancken, Anne Marie Berg, Huustrue til Urmager Cassel Boende paa Busterud. Pigen Pernille Andersdatter, tiener hos Jørgen Bache paa Saugbanken , Svend Giertsen boende som Høcker sør i Byen, Thomas Bech og Johan Bech, begge ugifte Garversvenne værende hos Moderen ved Garverbroen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå