Gå til innhold
Arkivverket

Faddere etternavn

Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Noen som kan lese farsnavnet til fadderen Ragnille ? Er det Joolesdatter/Jævlesdatter ? Forlag ? Det er Nykirken i Bergen 1782. Har ikke funnet noe som passer i 1762 tellingen eller 1801 tellingen.

post-113-0-19568600-1373874930_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan lese farsnavnet til fadderen Ragnille ? Er det Joolesdatter/Jævlesdatter ? Forlag ? Det er Nykirken i Bergen 1782. Har ikke funnet noe som passer i 1762 tellingen eller 1801 tellingen.

"Jævlesdatter" er det nærmeste jeg kommer.

Jebel / Jæble / Jævle / Gieble er et fornavn som ikke var så utbredt, men brukt en del i noen geografisk avgrensede områder, bl.a. i Beiarn i Nordland.

Det var også i bruk av noen prester på Vestlandet og i hvert fall en biskop i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene. Jeg har selv registrert Jævlesdatter , men det er best å sjekke litt først.

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu fant jeg en Gevle Ingebrigtsen f 16/7-1747 Sandviken,Bergen. Dette er sikkert far til Ragnille. Så Ragnille Jævlesdatter er nokk rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.