Terje E Skrolsvik Skrevet Juli 15, 2013 Del Skrevet Juli 15, 2013 Noen som kan lese farsnavnet til fadderen Ragnille ? Er det Joolesdatter/Jævlesdatter ? Forlag ? Det er Nykirken i Bergen 1782. Har ikke funnet noe som passer i 1762 tellingen eller 1801 tellingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Bonesmo Skrevet Juli 15, 2013 Del Skrevet Juli 15, 2013 Hva med P som første bokstav - sammenlign med etternavn på samme linje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank H. Johansen Skrevet Juli 15, 2013 Del Skrevet Juli 15, 2013 Noen som kan lese farsnavnet til fadderen Ragnille ? Er det Joolesdatter/Jævlesdatter ? Forlag ? Det er Nykirken i Bergen 1782. Har ikke funnet noe som passer i 1762 tellingen eller 1801 tellingen. "Jævlesdatter" er det nærmeste jeg kommer. Jebel / Jæble / Jævle / Gieble er et fornavn som ikke var så utbredt, men brukt en del i noen geografisk avgrensede områder, bl.a. i Beiarn i Nordland. Det var også i bruk av noen prester på Vestlandet og i hvert fall en biskop i Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje E Skrolsvik Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Del Skrevet Juli 15, 2013 Takker for svarene. Jeg har selv registrert Jævlesdatter , men det er best å sjekke litt først. Mvh Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje E Skrolsvik Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Del Skrevet Juli 15, 2013 Nu fant jeg en Gevle Ingebrigtsen f 16/7-1747 Sandviken,Bergen. Dette er sikkert far til Ragnille. Så Ragnille Jævlesdatter er nokk rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå