Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Reiste til USA fra Sverige Varmland i 1911.

Recommended Posts

Hallo. Kan noen hjelpe meg med dette? Har en slektning i Sverige som jeg så gjerne ville hjelpe. Hennes onkel KARL JOHAN født 22-2-1891 i Bamble Telemark Norge. Far Johan Berjguist. Hans stefar hette Nils Olsen Sparre. De flyttet til Varmland i Sverige når han var liten. KARL JOHAN reiste til USA i 1911 fra Varmland i Sverige. Hvilke etternavn han brukte vet jeg ikke. Har hørt at hans far bodde da i Amerika. Det jeg ønsker å vite er hvor ble det av KARL JOHAN der borte. MVH Solveig Westgård.

Vet ikke om dette kan være til noe hjelp.

Han utflyttet ut fra Haborshyttan i Nordmark den 21 Juli 1911 og da brukte han etternavnet Sparre

post-1756-0-65327900-1374967056_thumb.jpg

Kilde: Nordmark B:8 (1895-1953) Bild 70 / sid 62 (AID: v176454.b70.s62, NAD: SE/VA/13390)

Hans bror Olof reiste noe før og er registrert utflyttet til Nord Amerika den 16 April 1909.

Mulig Karl Johan reiste til han

Olof finner jeg her i Pennsylvania, Philadelphia Passenger List

https://familysearch...M9.1.1/KFDY-CBC

klikker du på View Image, ser du at han reiste i fra Filipstad i Nordmark og er født Bamle, Sweden, som sikkert skulle vært Norge

Olaf M Sparre

United States, World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 birth: 27 December 1893 Filipstad, , Sweden draft registration: from 1917 to 1918 Hill County, Montana, United States

Ole Sparre

Boarder

United States Census, 1920 birth: 1894 Sweden residence: 1920 Anaconda School District, Deer Lodge, Montana, United States immigration: 1911

• other:Ole Swanson, Elizabeth Aberham, Joe Gurvan, T Leland

Olaf Sparre

Employee

United States Census, 1930 birth: 1894 Sweden residence: 1930 Precinct 18, Missoula, Montana, United States immigration: 1909

Olaf Sparre

Montana, Death Index, 1860-2007 birth: 1893 death: 18 January 1992 Missoula, Montana residence: 18 January 1992 Missoula County

Olaf N Sparre

United States Social Security Death Index birth: 27 December 1892 death: 18 January 1992 Missoula, Montana

Hei Ann-Mary Engum. Nei dette har jeg ikke sett, så moro. Tusen takk til de, dere der ute er så flinke. jeg er så fornøyd. dette blir moro å dele med slekta mi i Sverige .Mange hilsner fra Solveig. Og tusen takk til dere andre også som har brukt tid på dette. Veldig moro.

hei igjen. Karl Johan utvandra til USA i 1911 og ble der . Bror Ole utvandra i 1909 han skulle til sin onkel Olof Olsson Sparre som hadde en farm der. Da kan vi gå ut i fra at de to brødrene ikke hadde noen barn etter seg. Det kan hende Karl Johan prøvde å finne sin rette far Johan Berjguist vet ikke når han reist. Han reiste fra Bamble i Telemark kan hende en gang i 1890 eller 1891. MVH Solveig.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.