Gå til innhold
Arkivverket

FT 1801, oppdeling av prestegjeld

Helge Bjerkevoll
 Del

Recommended Posts

I den "Oldervoldske" utgava av folketellingen for 1801 så var oppdelinga etter datidens prestegjeld. Når jeg i dag prøvde å søke på en Anders i "nye" FT 1801 i Møre og Romsdal så hadde en plutselig fått flere valg. Gamle "Vedøe" var plutselig blitt oppdelt i 1535 Vestnes, 1536 Tresfjord og 1541 Veøy. Mellom der hadde vi sogn i Grytten, 1537, 38, 39, 40. Jeg søkte da på 1535 Vestnes som jeg visste min Anders levde i. Men fikk opp ingen treff, uansett søkemåte. Til slutt prøvde jeg da på 1541 Veøy som jo er en annen del av det gamle prestegjeldet. Der var han og alle andre Anders-er i gamle Veøy. 1535 Vestnes og 1536 Tresfjord ser ut til å være tom.

Dette blir jo bare tøv!

Deler dere det gamle prestegjeldet opp i sogn så må dere jo også få personene i rett sogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den "Oldervoldske" utgava av folketellingen for 1801 så var oppdelinga etter datidens prestegjeld. Når jeg i dag prøvde å søke på en Anders i "nye" FT 1801 i Møre og Romsdal så hadde en plutselig fått flere valg. Gamle "Vedøe" var plutselig blitt oppdelt i 1535 Vestnes, 1536 Tresfjord og 1541 Veøy. Mellom der hadde vi sogn i Grytten, 1537, 38, 39, 40. Jeg søkte da på 1535 Vestnes som jeg visste min Anders levde i. Men fikk opp ingen treff, uansett søkemåte. Til slutt prøvde jeg da på 1541 Veøy som jo er en annen del av det gamle prestegjeldet. Der var han og alle andre Anders-er i gamle Veøy. 1535 Vestnes og 1536 Tresfjord ser ut til å være tom.

Dette blir jo bare tøv!

Deler dere det gamle prestegjeldet opp i sogn så må dere jo også få personene i rett sogn!

Dette er en feil, samme som er meldt her. Feilen ble introdusert i forbindelse med en større omlegging av programvaren i juni. Arbeidet med å rette opp er i gang, og programvaren på web vil bli oppdatert i løpet av kommende eller neste uke. Vi beklager dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.