Gå til innhold
Arkivverket

Verge for mindreårige barn oppnevnt i skifte 15/6 1811 i Leikvik

Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Hei. Etter at jeg "finleste" skifte etter Peder Jensen i Troms fylke Senja og Troms protokoll nr 153 1810-1817 side 175, kom jeg over at Tarald Pedersen ,Leikvik, var beskikket som verge for svigersønnen Didrich Jansens 5 barn.

De har ikke hatt det så bra i denne tiden kan en lese da lensmannen måtte skaffe de mat ved å låne av fattigkassen siden skiftet ikke var foretatt.

Men mitt spørsmål er da om det finnes noen lister /regnskaper som viser hvordan vergen Tarald Pedersen, Leikvik har tatt seg av disse barnene frem til de var myndige, og slik jeg ser det, spredd rundt . Han og kona var fadder på et par av barnene, så de var nær omgangskrets (ikke funnet slektskap) av Didrik Jansen da han levet.

Mvh

Terje E Skrolsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei. Spørsmålet mitt er bare om det finnes vergelister for Senja/Troms i nevnte tidsperiode . Det skulle vel være et enkelt spørsmål. Hvis det finnes vil jeg gjerne vite hva som står om nevnte tilfelle.

Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei.

Det heter vel formynderprotokoll. Eksisterer den for Senja og omland ?

Det reklameres med femdagers frist på svar fra dere, - det har vel nu gått litt lengre tid.

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.