Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Noen med tilgang på ancestry.com som kan hjelpe meg?

Recommended Posts

Hei

Er det noen med tilgang på ancestry som kan hjelpe meg med et søk i Tyske databaser? Jeg er på jakt etter en grein av familien Gellein/Gelein i Tyskland.

Det jeg lurer på er alle mulige spor av denne familien?

Det jeg vet om familien er følgende:

Siewert Andreas Gellein (1794-1850) gift første gang med Carolina Dorothea Sophie Baum og andre gang med Marie Kiesel (1792-1863). Barn av Siewert:

1. Ludwig Siebert Gelein, døpt 05 Oct 1828 i Luisenstadt i Berlin. Muligens den samme som Ludwig Reinart Gustav Ottmar (Ottokar) Gellein, født 1828 som ble gift 3. november 1867 i Berlin med Caroline Clara Kraker Von Schwarzenfeld, født 1841 (datter av Adolph Kraker Von Schwarzenfeld og kona Caroline Wilhelmine Kiekisch). Hun ble døpt 04 Nov 1841 i SANKT GEORGEN,BERLIN STADT,BRANDENBURG,PRUSSIA. Ottokar og Caroline Clara hadde et barn: C. Gellein.

2. Carolina Norgine Franzsoeska Adelgunde Gelein, født 26 Sep 1830 og døpt 26 Sep 1830 i i Luisenstadt i Berlin. MERK mellomnavnet "Norgine".

3. Johann Andreas Gellein, døpt 29 Aug 1824 i i Luisenstadt i Berlin.

4. Andrine Sophia Gellein, døpt 11 Dec 1825 i i Luisenstadt i Berlin.

Kilder til disse navnene er familysearc.org

Mvh

Trond Gellein Løkken

Hei

Har vært inne både på ancestry.com og myheritage.com. Ikke stort å finne der. Dårlig med tyske databaser. Du kan registrere deg begge steder gratis. Det er bare når du trenger plass at det koster penger :-) Kan hende du har litt mer opplysninger å gå på. Prøv feks å søke etter norske slektninger og ta det derfra.

Vennlig hilsen Toril

Kjenner ikke særlig til myheritage, men man må ha betalt abonnement på Ancestry for å ha fullt utbytte av søk. Selv har jeg ab. på USA - kan få opp navn i andre land, men når jeg trykker på navnet for å få opp dokumentet, får jeg beskjed om å utvide mitt ab. til Worldwide ved å betale så og så mye.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.