Gå til innhold
Arkivverket

Skifte/dødsmelding etter Severine Berentine Pedersen død i Bergen 1938.

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Severine Berentine Pedersen dør i Bergen 08.07.1938.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=bedo1912&gardpostnr=30993&merk=30993#ovre

Jeg skulle gjerne ha visst hvem som er nevnt i skiftet etter henne. Jeg tror hun var gift med en Johan Pedersen født i Bremanger 1867. Om ektemannen var død før henne, er det evt oppgitt når han døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Pedersen er død 15/1-1929 G. renov.arb. f. 1867 i Bremanger Bopel S. Klevesmug 3, i dødsmeldingen er enken Severine og 9 barn nemnde, 10 barn i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Pedersen er død 15/1-1929 G. renov.arb. f. 1867 i Bremanger Bopel S. Klevesmug 3, i dødsmeldingen er enken Severine og 9 barn nemnde, 10 barn i 1912.

Hjertelig takk Rune for svar på når ektemannen Johan døde. Jeg hadde en mistanke om at han var død tidligere og at Severine var enke da hun døde i 1938, men der var noen Johan Pedersen å velge mellom.

Du skriver at de hadde 10 barn i 1912. Da må de trolig ha fått ett barn mellom 1910 og 1912, for det siste jeg har registrert er Margit 19.09.1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Severin Pedersen f. 17/1-1911, men blant døpte i Mariakirken finnes Johanna Severine 17/1-1911-20/12-1911, så trolig er det feil i 1912 tellingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Severin Pedersen f. 17/1-1911, men blant døpte i Mariakirken finnes Johanna Severine 17/1-1911-20/12-1911, så trolig er det feil i 1912 tellingen her.

Takk igjen Rune, da føyer jeg til barn nr.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Severine Berentine døde var 8 barn i live, og i tillegg var en datterdatter arving i sin avdøde mors sted:

Gudrun Ulriksen, S. Klevesmug 3

Solveig Hess, S. Klevesmug 3

Olaf Pedersen, S. Klevesmug 3

Valborg Langseth, S. Klevesmug 3

Margit Isaksen, Kjøkkelvik

Johanne Olsen, Langeveien

Eilif Pedersen, S. Klevesmug 3

Ingrid Dahl, død, etterlatt datter, født 1925

Trygve Pedersen, USA, men ingen kontakt de siste fire årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.