Tove Bodin Bratlie Skrevet September 18, 2013 Del Skrevet September 18, 2013 Hei, Det har skjedd store forandringer i Briskebyen den senere tiden. Mange hus er revet og mange tomter er blitt delt for å skaffe tomt til enda et et hus. Er det noen som har bilder av de hus som er revet? Hedmarksmuseet har noen, men de er dyre å kjøpe. Om bilder finns, så håper jeg de kan skannes og sendes til meg. Vang Historielag skal senere ta over den informasjon som jeg kan samle inn. Briskebyen hørte tidligerer til Vang kommune. Nå ligger det under Hamar. Historielaget har til nå gitt ut 4 Bygdebøker. Med vennlig hilsen Tove Bodin Bratlie (gammel Briskebyjente) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet September 18, 2013 Del Skrevet September 18, 2013 Har du sjekket Album i FT 1900 Hamar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tove Bodin Bratlie Skrevet September 19, 2013 Forfatter Del Skrevet September 19, 2013 Hvordan søker jeg for å komme dit? Jeg har aldrig hørt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Sandberg Skrevet September 19, 2013 Del Skrevet September 19, 2013 Når du er i oversikten over FT 1900 for Hedmark, står det Album ved siden av de kommunene hvor det ligger bilder. Bare å trykke på Album ved siden av ordet Hamar, så er du der. http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&katnr=1&emnenr=5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tove Bodin Bratlie Skrevet September 19, 2013 Forfatter Del Skrevet September 19, 2013 Takk, da fikk jeg lære meg noe nytt. Det var desverre ingen bilder fra Briskebyen, men dette kan jeg ha nytte av når jeg søker i Hamar. Skomaker Flagstad, for eks., har slekt i Briskebyen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Oddløkken Skrevet September 19, 2013 Del Skrevet September 19, 2013 En del gammelt fra Briskebyen her, men ikke sikkert det er noe som treffer ditt spørsmål? http://digitaltmuseum.no/search?query=briskebyen&js=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tove Bodin Bratlie Skrevet September 20, 2013 Forfatter Del Skrevet September 20, 2013 Jo da, det der er hva jeg trenger, men problemet er at alle bilder som ligger her er dyre, og for å bruke dem i dokumentasjonen må jeg betale. Jeg får kanskje sette inn en annonse i lokalavisa. Det er jo mulig at noen napper på det. Lett er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå