Gå til innhold
Arkivverket

Kongens fortjenestemedalje til Lillebo

Marie Leir
 Del

Recommended Posts

Hei!

Både min oldefar Alfred Lillebo (f. 20.10.1880) og min tipp-oldefar (hans far) John Lillebo (f.27.01.1846) Alfred mottok Kongens fortjenestemedalje den (01.07.1952), mens hans far fikk den (01.07.1924). Er det mulig å finne noen dokumentasjon rundt dette? Hvem foreslo de til medaljen, var det noe annen dokumentasjon rundt dette? Bilder fra evt. seremoni og lignende. Forsåvidt interessert i det som kan være av dokumenter. Jeg vet ikke hvilken medalje de fikk om det var i gull eller i sølv. Begge bosatt i Kistrand.

Hilsen Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlagt følger kopi av innstillingene til Kongens fortjenstmedalje til John Lillebo og Alfred Lillebo i henholdsvis 1924 og 1952. Begge fikk medaljen i sølv.

Dokumentene er kopiert fra arkivet etter Det Kongelige Slott, Hoffetaten, henholdsvis eske Dc-0021 og Dd-0023.

lillebo1.pdflillebo2.pdf

Vennlig hilsen

Seksjon for brukertjenester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Beklager så det ikke før nå :( Tusen takk for det at du sende det til meg :) på Lillebo 1 på side to øverst. Det ligner på bokstaver. er det riktig?

Hilsen Marie

Endret av Marie Leirstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.