gunnev Skrevet September 24, 2013 Del Skrevet September 24, 2013 (endret) Hei. Min far fortalte lite om sin oppvekst i Kristiansand,han giftet seg de fikk 2 sønner på 3 år. Vi flyttet til Østlandet og han hadde ingen kontakt med sin famile som var i Venneslaområdet .De var 3 gutter min far Edvard T .Erik H. og Einar som var 5 - 6 år eldre enn Erik som var født 28 mai 1918 i Ålefjær. Farmor var gift 2 ganger først med Jakob Erhard Wintseh Oddernes skanna kirkebok for 1904 - 1911.(Han var gift i Sveits når han giftet seg med farmor ,ekteskapet ble annulert . når vet jeg ikke.)Jeg tror at de må være foreldre til Einar for når farmor giftet seg igjenn . Skannet kirkebok for Tveit 1915 - 1941 side 162 med Albin Fabian Rønnbäck fra Boden i Sverige var han 5 -6 år gml.Einar var født med Diabetes og han hadde bare en arm. Spørsmål 1 er det mulig å finne ut når han ble født og når han døde. Spørsmål 2 når ble ekteskap nr.1 annulert.og hva skjedde med bigamisten fra Sveits. Hilsen Gunn E. Navnet på Sveitseren skal være WINTSCH Endret September 25, 2013 av gunnev Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet September 24, 2013 Del Skrevet September 24, 2013 Farmor var gift 2 ganger først med Jakob Erhard Wintseh Kjekt å ha riktig navn, hvis statsarkivet skal finne fram noe om ham. Rett navn er: Wintsch. http://forum.arkivverket.no/topic/186861-mulig-bigami/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Britt Frank Skrevet September 25, 2013 Del Skrevet September 25, 2013 Wintsch ble iallfall anklaget i Sveits - jeg fant dette på nettet: Staatsarchiv des Kantons Zürich Archivkatalog: Signatur: Z 136.734 Titel: Bezirksanwaltschaft Meilen und Ellen Kristine Evardsdatter, Kristianssand/No gegen Jakob Erhard Wintsch betr. Bigamie, Urteil vom 12.03.1914 Inhalt und Form: Wintsch heiratete in Norwegen, obwohl er in der Schweiz noch verheiratet war. Entstehungszeitraum: 1914 Weitere Angaben Provenienz: Bezirksgericht Meilen Abliefernde Stelle: Bezirksgericht Meilen; Ablieferung 2003/41 vom 26.05.2003 Auswahlmethode: Inhaltliche Auswahl Stufe: Dossier Signatur Archivplan: Z 136.734 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnev Skrevet September 26, 2013 Forfatter Del Skrevet September 26, 2013 Wintsch ble iallfall anklaget i Sveits - jeg fant dette på nettet: Staatsarchiv des Kantons Zürich Archivkatalog: Signatur: Z 136.734 Titel: Bezirksanwaltschaft Meilen und Ellen Kristine Evardsdatter, Kristianssand/No gegen Jakob Erhard Wintsch betr. Bigamie, Urteil vom 12.03.1914 Inhalt und Form: Wintsch heiratete in Norwegen, obwohl er in der Schweiz noch verheiratet war. Entstehungszeitraum: 1914 Weitere Angaben Provenienz: Bezirksgericht Meilen Abliefernde Stelle: Bezirksgericht Meilen; Ablieferung 2003/41 vom 26.05.2003 Auswahlmethode: Inhaltliche Auswahl Stufe: Dossier Signatur Archivplan: Z 136.734 Takk for hjelpen. jeg hadde ikke stor tro på at noen ville klare dette,så tusen takk for hjelpen..Fantastisk. Hilsen Gunn E. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Statsarkivet i Kristiansand Skrevet September 30, 2013 Del Skrevet September 30, 2013 Vi ser at familien Rønnbäck bodde i Oddernes til 1929, deretter i Kristiansand (Suldalen 1929-1933, Klappane 1933-1938 og så Løkkeveien). Ved de kommunale folketellingene i 1930- og 40-årene bodde sønnene Erik og Edvard sammen med foreldrene. Vi vet ikke noe om Einar. Et kort søk i skilsmissemappene 1914 i arkivet for Stiftamtmannen i Kristiansand ga negativt resultat. Det er kanskje fordi dommen falt i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå