Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Arnold Wulff, f.1851 i Bergen og død 1919. En ny nøtt?

Recommended Posts

Theodor Arnold Wulff ble født i Bergen 02.11.1851. Foreldrene var skipper Johan Fredrik With Wulff og Ingeborg (Johannne) Henriksen.

Så langt har jeg funnet en søster, Petra Christine f. 1854, som ser ut til å ha levd opp.

Men etter fødselen til Petra forsvinner familien helt for meg.

Men så er det at jeg finne Arnold Wulff død i 1919 - ingen dato eller adresse i Bergen, men under merknader står det:

meldt av statistisk sentralbyrå.

Er det noen som kan forstå dette?

Det holder kanskje hvis du har dødsdato. Dødsfallet til min oldefar ble meldt av konsulen i Durban til utenriksdepartementet. Siden de ikke var sikre på hvor i Norge han var fra, ble der mange brev både innenlands og fra / til Norge og konsulatene både i Kappstaden og Durban i perioden 1924 - 1927. Tror nok at de var arkivert på hans navn og kanskje år....

Hvor har du funnet dødsfallet hvor det står meldt av Statistisk Sentralbyrå?

Her fant jeg dødsfallet: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=gr13011912dk&personpostnr=1827&merk=1827 og det står "meldt ved st. central bureau" - så det må være statistisk sentralbyrå.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.