Gå til innhold
Arkivverket

Andreas Syversen (Strand) f 27.9.1857 i Modum, Buskerud

Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

Søker etter Andreas Syversen f 27.9.1857 i modum. Link til fødsel og konfirmasjon.

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1107&idx_id=1107&uid=ny&idx_side=-122

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5888&idx_id=5888&uid=ny&idx_side=-208

Har et emne på dis forumet ang hans bror ved samme navn f 1855. Han døde 1856.

Skulle gjerne funnet flere opplysninger om Andreas f 1857.

Jeg har søkt i folketellinger for hele landet men kan ikke finne Andreas Syversen i 1875 eller senere.. Det var mange av hans søsken som emigrerte. Kansje han gjorde det også. Har søkt litt i emigrantprotokollene uten positivt resultat. Håper noen på forumet er flinkere enn meg og kan hjelpe meg å komme videre.

Mvh Torgeir Karlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

da moren hans dør, nevnes 7 barn, inkl. datter Andrea, 15 år, men jeg tror det skal være SØNN ANDREAS. Faren hans giftet seg nok på nytt, for da han dør i 1897, nevnes enken Gunhild Marie Olsd. Strand, og 6 barn. Auen/Augen er i Kristiania, Maren Marie i Hønefoss, Karen Sofie i Amerika, Anne Kirstine, gift og bosatt på Strand/Modum, og tvillingene Johan og Mina begge i Amerika. Ser ingen Andrea/Andreas nevn, så han er muligens død. Jeg legger ingen lenke, men du finner opplysningene under Dødsfall Modum søndre 1897 - 1911 m/etterlatte, på hjemmesiden til buskerudslekt.no (Modum),

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.