Gå til innhold
Arkivverket

Hvem bodde i St.Halvardsgate 52 i Oslo før FT i 1875

Geir Antoniussen
 Del

Recommended Posts

Hei.

I FT i 1875 i Oslo finner jeg hvem som bor i St.halvardsgate 52. Finnes det noen adressebøker/andre oversikter som viser hvem som bor på denne adressen i årene før. F.eks 1874 eller 1873 ?

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f70301&gardpostnr=2655&personpostnr=74906&merk=74906#ovre

Mvh

Geir Antoniussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ukjent for meg at Østre Aker var med i Oslo-tellinga i 1875. Jeg har alltid trodd at Aker, øst eller vest, ikke var med i noen telling i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Beklager da er det jeg som har misforstått, min tippolefar bor på Vaalerengen i 1865 under Østre Aker. I 1875 finner jeg han i FT i Christiania når han bor på St.halvorsgate 52. Jeg antok at det også var Østre Aker, men da er det en del Christiania.

Jeg finner ingen Anton Amundsen i adresselista som passer med "min" Anton, men det var kansje ikke alle som ble registrert.

Mvh

Geir Antoniussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.