Edith M Toft Skrevet Oktober 18, 2013 Del Skrevet Oktober 18, 2013 Har ventet på svar på spørsmål som ble opprettet til dere 8. april d.å. av en slektning av meg. Ser at der ligger flere spørsmål fra den tiden på vent, måtte bla 4 sider tilbake for å finne dette igjen! Er det glemt siden det er så lenge siden, eller? Dette spørsmålet ble opprettet for å være sikker på å finne hans rette foreldre, da det er flere med samme navn. Mvh Edith Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Karlsen Skrevet Oktober 30, 2013 Del Skrevet Oktober 30, 2013 Hei Kan du hente fram spørsmålet igjen? Mvh Finn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend E. Mæhlum Skrevet Oktober 31, 2013 Del Skrevet Oktober 31, 2013 Spørsmålet er her: http://forum.arkivverket.no/topic/184240-oppslag-militcrrulle-verdalske-kompani-og-kommunikantprotokoll-verdal/ Jeg har i mellomtiden vært på arkivet i Trondheim. Fant ut at det ikke var bevart noen kommunikantprotokoll for Verdal for perioden. Jeg har også gått igjennom hovedlegds-og stamrulle for Værdalske kompani 1796-1842 uten å finne Elling Olsen som jeg lette etter. Finnes det noen andre ruller han kan være nevnt i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edith M Toft Skrevet November 8, 2013 Forfatter Del Skrevet November 8, 2013 Spørsmålet er her: http://forum.arkivve...otokoll-verdal/ Jeg har i mellomtiden vært på arkivet i Trondheim. Fant ut at det ikke var bevart noen kommunikantprotokoll for Verdal for perioden. Jeg har også gått igjennom hovedlegds-og stamrulle for Værdalske kompani 1796-1842 uten å finne Elling Olsen som jeg lette etter. Finnes det noen andre ruller han kan være nevnt i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Press Skrevet Desember 4, 2013 Del Skrevet Desember 4, 2013 Det finnes ligningsmanntall for Verdal for 1820-26 og en folketelling for 1825, en liste over kårfolk, husmenn og innerster 1834-43 og en liste over personer som har avlagt ed til Grunnloven i Stjør- og Verdal 1838-94. Dette mateiralet er ikke digitalisert, men du kan lese det på vår lesesal! Hilsen Maria Press Statsarkivet i Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå