Gå til innhold
Arkivverket

Løst, Det gamle forumet tas bort, men arkivet her på det nye beholdes.


Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Det er synd att man ikke fra Arkivverket kan finne en måte å spare de gamle debattene når man legger så mye energi på annet stoff. En del (kanskje bare en liten del, men allikevel) er vesentlig for forskning på våre aner, på lik linje med bygdebøker og annet.

 

Jeg har alltid vært skeptisk til Internet og "permanente" data. For mange debatter har jeg gjort som Lars, men en vet aldri når det kommer en ny gren som kanskje er debattert på det gamle forumet.

 

Det minste man kan gjøre er å "klistre" informasjon om dette forferdelige så vi som vill kan fortsette å laste ned det vi finner av interesse.

 

På forhånd takk.

 

PS. Etter jeg la inn dette har jeg gjort en test på http://archive.org/web/ , waybackmachine og funnet att de har kopiert også det gamle forumet. Om de har fått med alt og hvordan det er å søke skall jeg undersøke nærmere og ber også om att andre interesserte søker på noen av de debattene som de anser er viktige.

 

Men min oppfordring til arkivverket står, ødelegg ikke viktige kilder!

 

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi la over til det nye forumet i 2011 flyttet vi også det gamle forumet over hit. Det ligger som et eget forum "Arkiv" her http://forum.arkivverket.no/forum/3-digitalarkivet/

 

Her står man fritt til å kopiere ut tråder og opprette ny tråd i Brukernes eget forum hvor man klistrer inn den gamle tråden. Evt. peker man til den opprinnelige tråden. Arkivtråden vil ikke bli fjernet. Det er kun debattforaene på de gamle nettsidene for Digitalarkivet som blir fjernet ved nyttår. Da går forsåvidt alle gamle nettsider for Digitalarkivet også ned. Dette er noe vi har ventet på og dyttet på siden opprettelsen av de nye nettsidene i desember 2010, men nå, etter tre år, kan vi ikke utsette det lenger. Vi arbeider på spreng med å få alle data flyttet over fra de gamle nettsidene til de nye innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med konverteringen av det gamle forumet over i dette ("Arkiv"), er at alle linjeskift er blitt borte, som gjør trådene til dels svært slitsomme å lese. Men det er selvfølgelig bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anette for ditt svar. Men når jeg leste ditt svar på den andre debatten i dette emne, så missforstod jeg deg. Jeg endrer overskriften her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.