Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Slektsforskning i utlandet (Italia) spørsmål om fremgangsmåte

Recommended Posts

• 6 år senere...

Hei 

Jeg vet ikke om denne siden er aktiv lengre, men jeg leter etter personer som var med på min oldefars tur med robåt over Tromsøsundet i 1906 hvor båten med 8 personer hvelvet og min oldefar druknet og omkom av utmattelse etter å ha reddet de 7 andre i båten. Min oldefar; Johan Marinus Isaksen; var akrobat og jobbet sikkert på et sirkus. I et av dokumentene vedr saken står Luigi Jaconelli oppført  og det kan bety at han var en av følget på 4 menn og 4 damer i båten. Noen som har hørt om denne historien og vet noe mer ?

Mvh Arve Lauritsen

På 30.11.2014 den 23.25, Anita Jaconelli Olsen skrev:

Luigi Jaconelli var trolig en som var med i følget med robåt over Tromsøsundet da vi min oldefar druknet etter å ha reddet de 7 andre. Noen som kan gi info om hvem de andre i følget var og som har hørt om historien

Jeg ser at dette er en gammel tråd, mens hvis man fremdeles har inntresse av Jan Snel fra Bovenkarspel i Holland så har jeg følgende opplysninger.

Jan er født 24 mars 1885 i Bovenkarspel.

Foreldre:

Cornelis Snel f. 22 sept. 1848 i Bovenkarspel

Katharina Koster f. 29 april 1857 i Andijk

Søsken av Jan:

Pieter f. 28-12-1883

Marijtje f. 11-05-1886

Cornelis f. 03-09-1887

Gerrit f. 19-10-1888

Alle født i Bovenkarspel

image.thumb.png.d2723313a38cfe69e2c9a880c973667a.png

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.