Gå til innhold
Arkivverket

Thore Olsen (1748-1834) Gui - Asker

Torunn Elisabeth Fjeldstad
 Del

Recommended Posts

Ønsker å komme videre bakover . Det siste jeg har funnet var i folketellingen 1801 for Asker. thore Olsen var gift med Eli Isachsdatter , de hadde 2 sønner :

Erich Thoresen f.ca 1776

Isach Thoresen f.ca 1780

Hvem var Thore Olsen's foreldre ? Hvor kom de fra , er slekten fra Asker ?

Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å komme videre bakover . Det siste jeg har funnet var i folketellingen 1801 for Asker. thore Olsen var gift med Eli Isachsdatter , de hadde 2 sønner :

Erich Thoresen f.ca 1776

Isach Thoresen f.ca 1780

Hvem var Thore Olsen's foreldre ? Hvor kom de fra , er slekten fra Asker ?

Kan noen hjelpe ?

Fra Asker bygdebok (utgitt 1941): Ole Thoresen Gui er stamfar for en vidt utbredt familie, som enda har mange etterkommere i Asker. Han var g med Anne Joensdatter f ca 1723 d 17 juni 1763. De hadde følgende sønner: Engebret f ca 1746, Thore f ca 1748, Jonas f 1758 - og døtrene: Marte f ca 1751, Marie f 1753, Charlotte f ca 1760. Ole Thoresen ble g 2 5 april 1768 med Anne Rolfsdatter. (kanskje litt uoversiktlig her, men jeg får ikke laget linjeskift...) Sønnen Thore g med Eli Isaksdatter f ca 1743 fikk skjøte av faren 6 aug 1783. Thore sin sønn Erik Thoresen f ca 1776 d 20 mai 1842, ble nestemann på gården. Erik var gift 3 ganger: 1) Maren Hansdatter d oktober 1809 - etterlot 1 barn - sønnen Ole f 14 april 1805, 2) Guri Jørgensdatter Gui f ca 1777 d 6 nov 1836, de fikk barna Thore f ca 1810, Christian f 1815, Jørgen f 1824 og Ellen Margrethe. 3) Gunhild Nilsdatter, de fikk barna Hans f 28 des 1839 og Christian f 22 sept 1841. Boken sier ikke noe om hvor Ole Thoresen kom fra, men det står mer om slekten fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Den bygde boken fra Asker må jeg ha tak i , er det fortsatt mulig å få kjøpt den ?

Vet du hvordan jeg kan finne ennå flere slektsledd bakover ?

Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.