Gå til innhold
Arkivverket

Skannede kirkebøker for Namsos

bohaug
 Del

Recommended Posts

Finnes det skannede kirkebøker for Namsos for årene mellom 1898 og 1928? Det finnes Dagregister for perioden 1889-1931, men jeg er ute etter fødsel/dåp, konfirmasjon o.s.v. Dersom de ikke er skannet inn, er det en planlagt aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2013 den 20.35, bohaug skrev:

Finnes det skannede kirkebøker for Namsos for årene mellom 1898 og 1928? Det finnes Dagregister for perioden 1889-1931, men jeg er ute etter fødsel/dåp, konfirmasjon o.s.v. Dersom de ikke er skannet inn, er det en planlagt aktivitet?

Nei, det finnes ikke. Årsaken er at de ikke er avlevert til Statsarkivet i Trondheim. Statsarkivene forsøker å skanne nye kirkebøker så snart de kan etter avlevering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur på statsarkivet i Trondheim i sommer. Mener at jeg så i arkivkatalogen at de der har fødselsregister med startår 1916 for Namsos. Antagelig ikke skannet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.