Gå til innhold
Arkivverket

Geistligheten i Midt-Norge. Tønders manuskript og to av Trondheim Domkapittels bøker 1534-1662

Lars.O.Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Johan Marius Setsaas har fotografert dette store og skjeldne materialet, og han har bedt meg lage pdf-filer som interesserte kan få.

Dette er store filer, tilsammen ca 2,2 GB, så jeg vil ikke legge de ut på serveren for nedlasting

Jeg kan derfor lage DVD plater som jeg kan sende pr post til de som er interesserte

Jeg håper de fleste forstår at jeg må be om dekning av utgiftene til foret konvolutt og porto. Selve arbeidet vi har hatt med dette er som vanlig gratis :-)

Materialet er :

Trondhjem Dom.kapittels bok 1534-1662

Trondhjem Dom.kapittels bok 1622-1659

og Tønders manuskript:

Sogneprest Tønder samlet svært mye materiale og biografier om geistligheten i midt-Norge 1759 til han døde i 1785

Her er kilden:

http://ask.bibsys.no...9262&kid=biblio

Bestilling: wangensteen.net@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets julegave - dette har jeg ventet på lenge. Blir spennende å grave i domkapittels bøker og Tønders materiale :-)

Stor takk til deg og Johan med ønske om en riktig god jul!

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt. Takk til begge to for tiltaket! Håper det er mulig å skjønne noe av skriften i Domkapittelets bøker.

Odd Roar

Endret av Odd Roar Aalborg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min førjulsgave i dag - mange takk!

Til dere som har bestilt vil jeg bare opplyse om at det finnes et flott register på side 336 (pdf) i Tønders bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tomt for DVDer, cover, konvolutter og frimerker her. Det er 3 mil til nærmeste butilkk som selger slikt, så da tror jeg at vi sier at dette temaet er avsluttet. God Jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider