Gå til innhold
Arkivverket

Hvor lenge må vi leve med et handicapet søkesystem i Digitalarkivet?

Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Til David W. Howden: Min kritikk går ikkje på at dei lager nye søkjesystem, men at dei tek det gamle ut av bruk før det nye funker - med alt det gamle materialet på plass. For DA er trass alt ikkje berre til for slektsgranskarar, men òg for dei som treng tilgong til dette materialet i andre samanhengar. Eg jobbar no med ein etter måten stor base kring 1814, kor eg mellom anna er avhengig av basar på DA som vil falle ut frå nyttår - avdi Ra Fonnes har sett seg i hovudet at slik skal det vera. Eg skal altså sitja her i Arendal utan å få høve til å finna dei tinga som skal med i denne basen - som må vera ferdig til sumaren om den skal ha nokon verdi. Slikt er ikkje greit. Og slett ikkje greit når ein veit at dette berre er mildt sagt prinsipprytteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til David W. Howden: Min kritikk går ikkje på at dei lager nye søkjesystem, men at dei tek det gamle ut av bruk før det nye funker - med alt det gamle materialet på plass. For DA er trass alt ikkje berre til for slektsgranskarar, men òg for dei som treng tilgong til dette materialet i andre samanhengar. Eg jobbar no med ein etter måten stor base kring 1814, kor eg mellom anna er avhengig av basar på DA som vil falle ut frå nyttår - avdi Ra Fonnes har sett seg i hovudet at slik skal det vera. Eg skal altså sitja her i Arendal utan å få høve til å finna dei tinga som skal med i denne basen - som må vera ferdig til sumaren om den skal ha nokon verdi. Slikt er ikkje greit. Og slett ikkje greit når ein veit at dette berre er mildt sagt prinsipprytteri!

Kan ikke få blitt mer enig Bjørn, her er det mye som burde vært på plass før man stenger tilgang og funksjoner..

Og absolutt datoen er kun prinsipp og har svært lite med økonomi. Det er bare bestemt det er siste frist.

Hvor mye ville det kostet å la tilgangen til kildene som ikke er overført ennå bli liggende til alt er ferdig?

Men så er jeg ikke økonom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til David W. Howden: Det veit eg ikkje, for eg er heller ingen økonom, men det er truleg småpengar samanlikna med alt det bryet dette skapar for folk.

Men gå inn og les YN sine svar i debatten som no går på SAB sine spørjesider. Der vil du sjå at dei skulle ha dette søkjesystemet klart i februar, men fekk det ikkje før i slutten av november. Dermed fekk dei 25 dagar til å klargjera 7000 filer! Og det til eit system som eg er samd med Igelkjøn, er ei beta-teneste. Difor er det underleg at Fonnes framleis tviheld på stengjedato 1.1.14. Om han ikkje vassar i pengar i RA, så synest pengebruken at det ikkje er grunn til å tvilhalda på denne datoen.

Verre er det at det nye systemet truleg er eit innkjøpt system som er fiksa litt på. Det er jo t.d. desse debattsystema. Det flommer jo over av engelske tekstar osb.

Det er difor truleg langt mellom flogvita i data i RA. Og riksarkivar Ivar Fonnes er jo slett ikkje eit slikt - og det veit han!

Endret av Bjørn Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det lenge vært åpenlyst at det ble jobbet med nye løsninger. Ja, jeg har faktisk sett frem til at de en gang skulle

komme fram til en brukervennlig versjon. Slik det er i dag ligner det mest på eit lappeteppe etter min mening. Men at de som holdt på med dette var så komplett udugelige at de ikke klarte å la lenkene vi har lagret gjennom nesten 20 år leve videre, var vel noe de færreste hadde tenkt seg. Selv Microsoft klarer jo å få sine programmer og operativsystemer til å være bakover-kompatible!

DE burde jo tenke på at dette er en tjeneste som BRUKERNE har betalt over skatteseddelen sin! Brukerne=KUNDEN, og kunden har alltid rett sies det på andre områder (utenfor Arkivverket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at dei har kjøpt "hyllevare", som Anette skreiv at denne debatt-saken er, og så fiksa på det. Slikt gjev nokre høve til å endre, andre ikkje. Jan sitt webcens trur eg var laga ut frå hans hovud, og slikt brukarane ville ha det. Eg skal ikkje gje Jan karakteren "flogvit" i data, men sett i høve til dei som styrer med slikt i DA no, kjem han svært nær. For her er det mykje som vantar.

Like fullt er det Ra Ivar Fonnes si avgjerd om å stengja ned det gamle, som er problemet. Hadde han no berre skjøna kva som sto på spel, så hadde han kan hende gjort om på dette. Men eg trur det er andre ting som ligg bak. Fonnes skal snart gje seg, og treng å syne at han har fått noko til; noko nytt - slik at han kan få St. Olav. Dei får jo det stort sett i dei embeta.

Men det er ikkje til hjelp for oss som må vente på at hans nye system er oppe og går!

PS

Eg gjer merksam på at "modifiseringa" skuldast at tekst-editoren ikkje tok mot dei teikna eg skreiv!

DS

Bjørn D.

Endret av Bjørn Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signer mot nedleggelse av gamle DA nå, dvs for utsettelse inntil

1) det nye DA har tilfredsstillende funksjonalitet

2) alle data er overført fra det gamle til det nye DA

3) brukere som har registrert lenker til data i det gamle digitalarkivet

har fått varsel om omleggingen og rimelig tid til å oppdatere sine lenker

4) brukere og bidragsytere til Digitalpensjonatet har hatt rimelig tid

til å bruke det gamle Digitalarkivet til å verifisere at data er overført

uten feil.

http://www.opprop.net/nei_til_stenging_av_det_gamle_digitalarkivet_dga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signer mot nedleggelse av gamle DA nå, dvs for utsettelse inntil

1) det nye DA har tilfredsstillende funksjonalitet

2) alle data er overført fra det gamle til det nye DA

3) brukere som har registrert lenker til data i det gamle digitalarkivet

har fått varsel om omleggingen og rimelig tid til å oppdatere sine lenker

4) brukere og bidragsytere til Digitalpensjonatet har hatt rimelig tid

til å bruke det gamle Digitalarkivet til å verifisere at data er overført

uten feil.

http://www.opprop.ne...italarkivet_dga

Da er ordlyden i oppropet modifisert og forbedret i hht Geirs forslag. Det har også fått engelsk oversettelse.

http://www.opprop.net/nei_til_stenging_av_det_gamle_digitalarkivet_dga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har vært med på underskriftkampanjen har allerede mottat denne meldingen, men til alle andre brukere som leser dette:

Jeg mottok denne gledelige meldingen fra Arnfrid Dommersnæs Mæland i ettermiddag i forbindelse med underskriftskampanjen:

Første runde vunnet!

2013-12-30 16:00

Vi fortsetter, og forlenger aksjonen til over nyttår, men følgende brev kom fra kulturdepartementet i ettermiddag:

"Hei, jeg viser til din henvendelse til kulturministeren. Det er avklart med Riksarkivaren at den nåværende versjonen av Digitalarkivet vil være operativ inntil alle data er til gjengelige i ny versjon.

Mvh

Roy Kristiansen

ekspedisjonssjef KUD

Godt nyttår!"

Riksantikvaren tok i dag kontakt med Jan Oldervoll, UiB, som drifter og vedlikeholder nåværende database ("det gamle digitalarkivet"), og dee er blitt enige om å forlenge lisensen til alle data altså er tilgjengelige i ny versjon.

Takk for at dere støtter underskriftskampanjen!

Godt nyttår fra Arnfrid

Fantastiske nyheter, utrolig bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider