Gå til innhold
Arkivverket

Hvor bodde Gustava Rosenstrøm i 1912?

Bjarne Rosenstrøm
 Del

Recommended Posts

Så vidt jeg har skjønt foretok Bergen en folketelling i 1912. Hadde det vært mulig å finne Gustava Rosenstrøm (f. 1885 i Skien) i denne? Hun giftet seg i august 1913 i Sandviken med Sigurd Hustad, så jeg har antatt at hun også før det bodde noen år i Bergensområdet. Samtidig er jeg også ute efter når hun, Gustava Rosenstrøm, da gift Hustad døde. Ifølge det jeg har blitt fortalt skal hun ha gått bort ca. 1950-60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et meget raskt svar!! Hvordan har du klart å finne henne i 1910-tellingen? Jeg har lett og søkt med alle mulige søkeformuleringer uten å finne henne! Hvilke kilder brukte du for å finne dødsdatoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
På 29.12.2013 den 17.16, Bjarne Rosenstrøm skrev:

Tusen takk for et meget raskt svar!! Hvordan har du klart å finne henne i 1910-tellingen? Jeg har lett og søkt med alle mulige søkeformuleringer uten å finne henne! Hvilke kilder brukte du for å finne dødsdatoen?

Sigurd Hustad (1881 - 1963) står oppført i Kirkebok for Johanneskirken som far til Alma Marie "uægte" f. i Bergen 7.aug 1913. Mor: Ida Marie Halvorsen.

Vet du noe om det??

Gudrun Vinsrygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gudrun Olga Vinsrygg skrev:

Sigurd Hustad (1881 - 1963) står oppført i Kirkebok for Johanneskirken som far til Alma Marie "uægte" f. i Bergen 7.aug 1913. Mor: Ida Marie Halvorsen.

Vet du noe om det??

Gudrun Vinsrygg

Nei. Gustava, som giftet sig med Sigurd Hustad, var søster til min oldefar, Johan Rosenstrøm (1882-1953), og da dette jo blir forholdsvis perifer slekt så har jeg aldrig gjort de største undersøkelser. Gustava selv hadde på dette tidspunktet, i 1913,  2 barn fra før av, begge født utenfor ekteskapet. Jeg har dessverre ingen nulevende slektninger i Bergen å spørre. Aurora, datter av Sigurd i ekteskapet med Gustava, døde i 1994. Om hun kjente til en halvsøster er mig ukjent. 

M.v.h. Bjarne Rosenstrøm

Endret av Bjarne Rosenstrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.