Gå til innhold
Nasjonalarkivet

KVIKNE Hedmark spørsmaal

Recommended Posts

Jeg finner en familie i Kvikne i 1900: Ingebrigt Strand og kone Ragnhild med barna: Ingebrigt f. 1870, Ingeborg f. 1880, Knut f. 1883, RAGNHILD f. 1887 og Karen f. 1889.

Hva ble av Ragnhild?

Jeg finner John Mardahl gift 1917 i Spokane WA with Ragnhild Strand f. ca. 1889 i Norge. Far var Ingebrigt Strand og mor Ragnhild Flaten. Den i Kvikne er det naermeste jeg kan komme.

Er det ei bygebok eller noe som forteller hva ble av denne Ragnhild?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/188862-kvikne-hedmark-sp%C3%B8rsmaal/
Del på andre sider

Fant fra Find a Grave at hun døde 1968 Boise Idaho. Født 11 oct. 1887. Har funnet henne i Kvikne, dtr. av Ingebrigt Thoresen og Ragnhild Ingebrigtsdtr. Stranden (gift 1866, Ragnhild fra Flaten).

Ragnhld og John Mardahl (f. 1892 Vik i Helgeland (Sømna) Nordland) hadde to barn, en sønn døde ung og ei dtr. Ruth.

Saa har jeg svaret.

Jeg finner familien Ingebrigt og Ragnhild i Innset bygdebok under gården Strand. De fikk 13 barn, og Ragnhild var nr 12 - og hun giftet seg i 1906 ned John Mardal og de bosatte seg i Winchester Idaho. John drev i trelastbransjen.

Boken har mye biografi på denne familien (men ikke mer om Ragnhild) om du ønsker mer info.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.