Frank H. Johansen Skrevet Januar 6, 2014 Del Skrevet Januar 6, 2014 Ev av mine forfedre, Ole Jensen på Hagestuen u. Hage i Vardal, bodde hos sønnen på Smedsrud u. Hage i 1865, se http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038067000640 Jeg er på jakt etter hans eksakte fødested og tviler av ymse grunner på om det er Land prgj. som det står i 1865. Ettersom han var fattiglem, finnes det kanskje noe om ham i arkvene etter fattigkassen. I Arkivportalen har jeg funnet noen som kan være aktuelt. Har dere mulighet til å finne ut om det står noe om Ole Jensen her? Mappe Vardal: F.R. Kirke- og undervisningsdepartementet, Kontoret for fattigvesenet og offentlige stiftelser F - RA/S-1016/D/Dd/L0022/0008 More Sharing ServicesDel|Share on facebookShare on twitterShare on email Share on email Detaljer Underliggende Kommentarer Tilhører Oppbevaringssted: Riksarkivet Arkiv: Kirke- og undervisningsdepartementet, Kontoret for fattigvesenet og offentlige stiftelser F Serie: SAKARKIV Serie: Fattig,-kirke- o.a. Kommunale regnskaper Stykke: TOTEN FOGDERI Mappe: Vardal: F.R. Tilknyttede aktører Arkivskaper: Kontoret for fattigvesenet og offentlige stiftelser F Andre aktører: Innhold Tilhører Serie Dd Fattig,-kirke- o.a. Kommunale regnskaper Tilhører Stykke L0022 TOTEN FOGDERI Riksarkivet Mappe Vardal: K.R. Kirke- og undervisningsdepartementet, Kontoret for fattigvesenet og offentlige stiftelser F - RA/S-1016/D/Dd/L0022/0009 More Sharing ServicesDel|Share on facebookShare on twitterShare on email Share on email Detaljer Underliggende Kommentarer Tilhører Oppbevaringssted: Riksarkivet Arkiv: Kirke- og undervisningsdepartementet, Kontoret for fattigvesenet og offentlige stiftelser F Serie: SAKARKIV Serie: Fattig,-kirke- o.a. Kommunale regnskaper Stykke: TOTEN FOGDERI Mappe: Vardal: K.R. Tilknyttede aktører Arkivskaper: Kontoret for fattigvesenet og offentlige stiftelser F Andre aktører: Innhold Tilhører Serie Dd Fattig,-kirke- o.a. Kommunale regnskaper Tilhører Stykke L0022 TOTEN FOGDERI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seksjon for brukertjenester Skrevet Januar 24, 2014 Del Skrevet Januar 24, 2014 Disse mappene inneholder kun regnskap fra fattigkassen. Det er ingen personnavn i regnskapene. Selve arkivet etter fattigkassen kan være avlevert til gjeldende statsarkiv, så det kan være verdt å høre med dem om de kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Seksjon for brukertjenester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Løberg Skrevet Januar 24, 2014 Del Skrevet Januar 24, 2014 Det er vel rimeligere å tro at dette arkivet er innlemmet i kommunearkivet. Jeg ville prøvd der først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå