Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Jarle Jensen, druknet i fiskebåt i 1972

Recommended Posts

Leter etter informasjon om Jarle Jensen (f. 1920, d. 27. Juli 1972). Min far husker bare at han druknet i egen fiskebåt, antagelig i Lofoten. Jeg fant hvor han er begravet/dødsdato på DIS-Norge.

Jeg regner med (håper) at fiskebåt-forlis muligens var skrevet om i aviser etc i 1972, men vet ikke hvordan jeg kan finne noe slikt.

http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?id=19&mode=ko

Aftenposten 31-7-1972:

Den ca. 52 år gamle Jarle Jensen fra Kvænangen i Nord-Troms ble torsdag kveld funnet druknet i sjøen ved Brynilden. Da Jensen, som hadde dratt ut for å fiske i sin spissbåt, ikke kom hjem til avtalt tid, gikk fire skøyter ut for å lete etter ham. Man fant første den kantrede båten, og kort tid etter Jensen, som lå i sjøen innfiltret i fiskeredskapene.

Aftenposten 31-7-1972:

Den ca. 52 år gamle Jarle Jensen fra Kvænangen i Nord-Troms ble torsdag kveld funnet druknet i sjøen ved Brynilden. Da Jensen, som hadde dratt ut for å fiske i sin spissbåt, ikke kom hjem til avtalt tid, gikk fire skøyter ut for å lete etter ham. Man fant første den kantrede båten, og kort tid etter Jensen, som lå i sjøen innfiltret i fiskeredskapene.

Tusen takk!! Er det mulig å få en link til dette?

Tusen takk for hjelpen, jeg tror jeg kan få mine foreldre til å kjøpe en 1 måneds abonnement på Aftenposten, slik at jeg kan ha tilgang til Aftenposten:arkiv (siden jeg bor i Canada).

Håper noen andre kan hjelpe deg med det :)

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.