Gå til innhold
Arkivverket

Petter Andersen Gislerud f. 1858 dø 19/5-1909 Begravd 26/5-1909. Sandefjord

Elisabeth Lier
 Del

Recommended Posts

Hei

Kan noen hjelpe meg å tyde nr. 13: Tittel ? Bopel ? Dødsårsak ? Har lege vært tilkalt ? Anmerkninger ?

Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Sandefjord, Ministerialbok nr. 5 (1906-1915), Døde og begravede 1909, side 238.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1310&idx_id=1310&uid=ny&idx_side=-221

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051014030976.jpg

På forhånd takk.

MVH

B.Elisabeth

Endret av Elisabeth Lier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta det jeg klarer i farta, har ikke tid til å granske nøye.

Tittel: Gift Ølkjører??, fhv. Gaardbruger

Bopæl: ??

Dødsårsak: Hængning

Lege: Synet af Læge.

Anmerkning: Fantes?? hængende i Sandherreds?? Prestg. skal 20/5 antages at have hængtes 9/5 Årsagen ukjendt, kan i ?? til ?? ??, noget ??.

Endret av Jenny Emelia Nikolaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 13: Gift Ølkjører, fhv. Gaardbruger Petter Andersen Gislerud.

Bopel: Prindsensg.

Dødsårsak: Hængning.

Har Læge været tilkaldt: Synet af Læge.

Anmerkninger: Fandtes hængende i Sandefiord Prstg.s Skov 20/5. Antages at have hængt sig 19/5. Aarsagen ukjendt, har i senere Tid været trist, noget drikfældig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint om du i innlegget, med samme spørsmål, i brukerforumet sa i fra om at du har fått svar her. Da slipper vi andre å fortsette og lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit

Jeg la denne linken, fra Tydeforumet, ut i Brukernes forum da jeg spurte om skifte etter Petter Andersen Gislerud

Jeg prøver å gjøre alt riktig i forhold til reglene her, men det er visst ikke alltid like lett.

MVH

B.Elisabeth

Endret av Elisabeth Lier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.