Gå til innhold
Arkivverket

Carl Christophersen 1892 til 1946(?) i Bergen, etterkommere?

Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg har Carl Christophersen født 22 apr 1892, døpt 17 jul s.å. Jeg er nesten sikker på att det er han jeg har funnet død 30 sep 1946 (Døde i domkirken sokn 1912-1980). Han giftet seg 24 nov 1923 i Domkirken i Bergen med Randi Leganger. Jeg ser att hun gifter om seg 18 mars 1940.

Hvor registreres skilsmisser, kan man se det på Internet?

Hadde Carl og Randi felles barn? Er det mulig å faå navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig person som er funnet. Han kom til Bergen fra New York 25. januar 1916. Han ble skilt ved departemental bevilling 19. september 1936, og giftet seg igjen hos byfogden i Bergen 3. mars 1945 med Dagny Bjørkevold. På kortet står det at hans første kone Randi bodde i Newcastle.

I dødsmeldingen er det vist til testament til fordel for enken Dagny. Det er ikke vist til barn verken på folkeregisterkortet, eller i dødsmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen. Jeg trodde att han døde ugift, men når jeg fant hans føste ekteskap så ville jeg gjerne nøste opp resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Klokkerbok nr. D 7 (1941-1953), Ekteviede 1945, side 44. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=43310&idx_id=43310&uid=ny&idx_side=-48
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10081105181048.jpg

Datt bare over denne sånn helt tilfeldig. (Nr B29) om du ikke allerede har funnet det.

Du finner de også i gravminner med id nr 405739

Dagny Birgitte Josefine Bjørnevold er brudens fulle navn (min del av slekten her)  :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Steinar for informasjonen!

Nå har jeg til slutt fått alle min fars fettere og kusiner i Norge (og mine eventuelle tremenninger). Det kan være noen igjen i USA, men jeg jobber videre med det. Det hadde vært mye enklere om jeg hadde vært interessert i slektforskning når jeg var i Marinen i Bergen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider