Gunnar Bolstad - Oslohistorie.no Skrevet Januar 16, 2014 Del Skrevet Januar 16, 2014 Jeg trenger ikke hjelp til å tyde vedlagte skrifteksempel, for det er uhyre lettlest til å være fra 1815-16. Det er Hans Jørgen Wetlesen, representant fra Bergen,som skrev dagbok fra Stortinget, hver dag. Jeg har selv avfotografert dette, og det ser veldig autentisk ut, men jeg lurer på skrifttypen; var Wetlesen oppsktsvekkende tidlig ute med denne nokså moderne skjønnskriften, eller kan det simpelthen være en avskrift? Papirlefsa som foreligger i Riksarkivet tilsier ikke at det er noen avskrift, men jeg må nesten sjekke. Deler av dagboka er forøvrig skrevet av på maskin en gang på 1960-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Januar 16, 2014 Del Skrevet Januar 16, 2014 Når eg googla Hans Jørgen Wetlesen, fekk eg opp eit portrett med underskrifta hans under. Ut ifrå det, han eg godt tenkje meg at denne handskrifta er autentisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå