Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av skifte etter Knud Pedersen Skarbøen (Borgund) av 19.08 1818

IreneTangen
 Del

Recommended Posts

Ønsker hjelp med å tyde skifte etter Knud Pedersen Skarbøen (Borgund) av 19.08 1818. Lenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24602/211/

Det eg hovedsakeleg vil vite er forhold knytt til familieforhold; som kven borna er, kvar dei opphalder seg og ev. er gift med. Andre slektskapsforhold som blir nemnd er og av interesse, eventuelt formyndere/verge.

Har store problem med å tyde dette skiftet så er flott om nokon kan hjelpe!

Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk på få hentet ut noe informasjon fra teksten:

Knud Pedersen Skarbøe, arvelater, død 9. september, [Vilkaarsmand?]

Pernille Gundersdatter, gjenlevende enke.

John/Johan Olsen [Fl...hagen], enkens lagværge.

Felles barn:

Peder Knudsen, fullmyndig, gift, bosatt på [Ag.. Pladsen?).

Christian Knudsen, myndig, gift, bosatt i Aalesund.

Gunder Knudsen, myndig, gift, bosatt i Bergen.

Anne [s.....], gift, bosatt i Bergen.

Er ikke helt sikker, men det er mulig det står noe om at sønnen Gunder er på et fartøy som skipper – uten at jeg får ordentlig tak i teksten.

Familien i 1801: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058419001853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Anne Sophie som skal stå på den siste. Da veit eg ihvertfall at to av borna er busatt i Bergen, då blir det litt enklare å leite etter dei! :)

Tusen takk for hjelpa, no er eg i hvertfall eit steg nærmare å finne ut kvar alle borna blei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.