Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Tyding av skanned skifte

Recommended Posts

Hei, det å tyde slike skifter i sin helhet er ganske tidkrevende – og jeg regner med at det er derfor du enda ikke har fått noe svar. Et skifte inneholder forskjellige typer informasjon, det kan derfor være oppklarende å få vite hva slags informasjon du egentlig er interessert i. Hvis det for eksempel kun er navn på slektningene du vil ha så er det i de fleste tilfeller mye lettere for en hjelper å plukke ut disse i et sammendrag enn å bruke masse tid på noe som kanskje ikke er interessant for deg allikevel. Så spørsmålet blir derfor: hva er det du vil vite?

Hei, da jeg postet innlegget, var jeg klar over at jeg ikke kunne vente at noen ville ta seg tid til å tyde hele skiftet. Det jeg er mest interessert i er navnene og om der er noen som blir foretrukket. Der er et ord som står foran navnet Gabriel, som jeg har problemer med. Ellers er jeg interessert i alder, navn hvis gift, bopel og om skiftet gikk i minus eller i plus og evtl. kreditorer.

• 3 uker senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.