Dag Jarnøy Skrevet Januar 29, 2014 Del Skrevet Januar 29, 2014 (endret) Hei Tom hjalp meg med å se etter Anne Marie Evensen angående straff. Har du Tom noe på Anne Syvertsen eller datteren Hilda Syvertsen? De bodde i Konowsgate 8 i Kristiania og drev som signekoner, helbredersker etc fra slutten av 1800 og oppover til 1950 for datteren. Finnes det noe i politi eller rettsvesen om kvakksalveri etc for Syvertsen Dag Endret Januar 29, 2014 av Dag Jarnøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Januar 29, 2014 Del Skrevet Januar 29, 2014 Hei, for tekstproblemene kan det hende du finner løsning her: http://forum.arkivverket.no/topic/189275-debattforumet-er-oppe-igjen-kontroller-visningsnavnet-ditt/page-2#entry1602639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Jarnøy Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Del Skrevet Januar 29, 2014 (endret) Hei Tom hjalp meg med å se etter Anne Marie Evensen angående straff. Har du Tom noe på Anne Syvertsen eller datteren Hilda Syvertsen? De bodde i Konowsgate 8 i Kristiania og drev som signekoner, helbredersker etc fra slutten av 1800 og oppover til 1950 for datteren. Finnes det noe i politi eller rettsvesen om kvakksalveri etc for Syvertsen Dag (Hadde tekstproblemer, nå er det løst, men får ikke fjernet noe derfor dobbelt) Endret Januar 29, 2014 av Dag Jarnøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Larsen. Skrevet Januar 29, 2014 Del Skrevet Januar 29, 2014 Hei Dag, I Chr. Politikammer, Kriminalavd, Fotografier, Rekke I, album 9 (1904-1906) fotografi nr.9408. finner jeg ei Anna Olsen (Syversen) men om hun er identisk med din er usikkert. Hilda Syvertsen er ikke nevnt i fotografi registeret mitt som stopper i 1910. Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling t endresen Skrevet Januar 29, 2014 Del Skrevet Januar 29, 2014 Statsarkivet har polititidende tilgjengelig for publikum fra 1886/87 til 1920 med 80 års klausul. Oslo byarkiv har ditto fra 1920 og utover til -50-tallet, tilgjengelig for publikum med 60 års klausul. Man bør søke der, det er enkelt med alfabetiske registere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Jarnøy Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Del Skrevet Januar 29, 2014 Hei Dag, I Chr. Politikammer, Kriminalavd, Fotografier, Rekke I, album 9 (1904-1906) fotografi nr.9408. finner jeg ei Anna Olsen (Syversen) men om hun er identisk med din er usikkert. Hilda Syvertsen er ikke nevnt i fotografi registeret mitt som stopper i 1910. Tom Hei Står det noen andre data på denne Anna, født, alder, bosted e.l. Dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Larsen. Skrevet Januar 30, 2014 Del Skrevet Januar 30, 2014 Dag, I det originale fotoalbumet står som regel, fødtsel år, sted, noen ganger andre små notater om hva de har gjort, men jeg har ikke tatt det med i mitt register. Hvis du sender en mail til Statsarkivet i Oslo, kanskje de har mulighet til å sjekke om hun er identisk med den du leter etter. Tom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå